Poreska policija izvršila je inspekciju pop-up prodavnice u centru Beča, u kojoj su se prodavale popularne i tražene Labubu plišane igračke, te otkrila niz kršenja zakona.
Carinski službenici upali su u radnju u srijedu i utvrdili da prodavnica, koja nudi izuzetno popularne kineske figurice, nije izdavala račune nakon kupovine, a kasa još uvijek nije bila povezana s poreskim registrom.
Prema podacima austrijske novinske agencije APA, prodavnica je u augustu imala mjesečni promet od oko 43.000 eura, koji nije prijavljen poreskoj upravi.
Službenici također sumnjaju da su se u radnji prodavale falsifikovane verzije kineskih figurica, poznatih kao "Lafufus". "U vezi s tim bit će provedene dodatne istrage", saopćila je finansijska policija. Inspekcija je obavljena nakon prijave tržišne inspekcije.
Labubu prodavnici u austrijskoj prijestolnici prijeti kazna od nekoliko hiljada eura.
Prodavnica je, kako se navodi, prekršila i propise o radu. Prodavač koji je bio na dužnosti u vrijeme inspekcije bio je pakistanski državljanin bez važeće radne dozvole u skladu sa Zakonom o zapošljavanju stranaca (AuslBG). Također je bio registrovan kao radnik sa skraćenim radnim vremenom, ali menadžer i direktor nisu mogli dostaviti evidenciju radnih sati zaposlenih, piše Euronews Business.
Navodno je protiv prodavnice podneseno više prijava općinskoj upravi, što je rezultiralo kaznama u ukupnom iznosu od oko 5.000 eura, navodi poreska policija.
U vezi s tekućim poreskim istragama i dodatnim prijavama zbog nepravilnosti s fiskalnom kasom, prodavnici prijete kazne do 15.000 eura.
"Ne možemo sebi priuštiti tolerisanje poreske prevare,“ izjavio je ministar finansija Markus Marterbauer, „bez obzira radi li se o velikim ili malim slučajevima".
Lutka koja je donijela milijarde
Male igračke s izraženim zubima, koje su stekle ogromnu popularnost putem društvenih mreža, učinile su njihovog proizvođača, Pop Mart International Group, najvrednijom kineskom kompanijom za proizvodnju igračaka u vrlo kratkom periodu.
Ove vilenjaku slične figurice postale su pravi hit – prodaju se u modelu „blind-box“, gdje kupci ne znaju koju će varijantu dobiti.
Labubu figurice brzo nestaju s polica u Aziji, Evropi i SAD-u po cijeni između 15 i 36 eura, a nove serije rasprodaju se u vrlo kratkom roku, što podstiče sekundarno tržište na kojem cijene znatno rastu.
Jedno ultra-rijetko izdanje u prirodnoj veličini prodano je na aukciji u Pekingu za 150.000 dolara (128.700 eura).
Ova manija dovela je do toga da je bogatstvo osnivača i izvršnog direktora kompanije Pop Mart International Group, Wanga Ninga, poraslo na 26,2 milijarde dolara (22,5 milijardi eura) – rast od 243% samo u ovoj godini, prema Bloomberg Billionaires Indexu.
Forbes je u junu izvijestio da je Ning postao deseti najbogatiji Kinez.