I BMW i Tesla su pogođeni carinama od strane EU na uvoz električnih vozila proizvedenih u Kini, zajedno s drugim kineskim proizvođačima kao što su BYD i SAIC.
BMW i Tesla Shanghai objavili su da tuže Evropsku komisiju zbog tarifa koje EU primjenjuje na uvoz električnih vozila iz Kine. Dvije kompanije su posljednje koje su se pridružile rastućem broju kineskih proizvođača automobila, uključujući Geely, SAIC i BYD, koji su također protiv ovih tarifa.
Tesline akcije pale su u utorak popodne 2,32%; Dionice BMW-a pale su za 0,35%.
BMW i Tesla Shanghai su podnijeli slučajeve pred Sudom pravde Evropske unije, ali daljnji detalji nisu otkriveni.
EU je prošle godine uvela carinu od 7,8% na električna vozila Tesle u Kini, dok je BMW-ova električna vozila proizvedena u Kini pogođena tarifom od 20,7%. Slično, kineski proizvođači električnih vozila kao što je Geely dobili su tarifu od 18,8%, dok je EU tarifa za BYD 17%, a SAIC ima namet od 35,3%. Ovo je povrh uobičajene carine od 10% na sve uvoze automobila u blok.
BMW je istakao da ove tarife vrlo malo doprinose jačanju konkurentnosti domaćih evropskih automobilskih kompanija.
Glasnogovornik BMW-a rekao je, kako je izvijestio The Wall Street Journal: "Naprotiv, kompenzacijske carine štete poslovnom modelu globalno aktivnih kompanija, ograničavaju opskrbu e-automobila evropskim kupcima i stoga mogu čak usporiti dekarbonizaciju u transportni sektor."
Međutim, kompanija je saopštila da je i dalje otvorena za pregovore o sporazumu. BMW je također ponovio važnost izbjegavanja trgovinskih sukoba između ključnih globalnih strana, jer oni često rezultiraju gubitnicima na svim stranama.
Evropska komisija je otkrila da će blok ostati otvoren za pregovore, sve dok dogovoreno rješenje uzme u obzir nelojalnu konkurenciju otkrivenu istragama EU.
Ako uspiju, tužbe bi potencijalno mogle oduzeti Briselu pravo da nametne carine na kineske proizvode, poništavanjem relevantnog zakona i omogućavanjem pogođenim kompanijama da se bore za potraživanja za gubitke.
Euronews je kontaktirao Teslu i BMW za komentar.
Proizvođači automobila nastavljaju da se bore sa rastućom kineskom konkurencijom
Jedan od glavnih razloga zbog kojih je EU uvela carine na uvoz kineskih električnih vozila u blok bila je sve veća zabrinutost da kineska vlada nepravedno subvencionira domaće proizvođače. To im je, zauzvrat, omogućilo da svoje proizvode prodaju po visokim cijenama na evropskom tržištu, potkopavajući evropske automobilske kompanije.
U svojim istragama, EU je otkrila da te subvencije uključuju jeftinije zemljište, povoljnije kredite, kao i subvencije za različite ključne dobavljače kao što su proizvođači čelika.
Međutim, nekoliko kineskih proizvođača električnih vozila sada se fokusira na hibridna vozila kako bi nastavili širenje na evropskom tržištu, jer ona nisu pokrivena trenutnim tarifama. To je dovelo do povećanog straha da će EU tarife za električna vozila postati manje efikasne.
Evropski proizvođači automobila brzo gube tržišni udio u odnosu na kineske kompanije, jer one nude bolje cijene, popuste, karakteristike i dizajn. Tekuća kriza troškova života koja se vidi u mnogim dijelovima Evrope značila je da potrošači manje se odlučuju na velike kupovine, a istovremeno su u potrazi za boljim cijenama.