Boeing je u utorak objavio gubitak u četvrtom tromjesečju od 3,8 milijardi dolara (oko 3,4 milijarde eura) pošto su štrajk strojara i drugi problemi nastavili da muče problematičnog proizvođača aviona.
Boeing je izgubio više od 35 milijardi dolara (oko 32,2 milijarde eura) od 2019. nakon pada dva tada nova aviona Max u kojima je poginulo 346 ljudi. Za cijelu 2024. godinu Boeing je zabilježio gubitak od 11,8 milijardi dolara (oko 10,86 milijardi eura).
Brojevi koje je Boeing objavio u skladu su s onim što je kompanija prethodno objavila prošle sedmice, uključujući troškove u vrijednosti od skoro 3 milijarde dolara (oko 2,76 milijardi eura) u tom periodu zbog obustave rada, otpuštanja radnih mjesta i problema s nizom vladinih programa, prenosi Euronews.com.
Gubitak Boeinga iznosio je 5,46 dolara (5,02 eura) po dionici, znatno iznad gubitka od 3,08 dolara (2,83 eura) koji su analitičari Wall Streeta očekivali, prema podacima kompanije FactSet.
Četvrti kvartal završava tešku godinu za Boeing. Štrajk mašinista koji sastavljaju najprodavaniji 737 Max, zajedno sa mlaznim avionom 777 i teretnim avionom 767 u fabrikama u Rentonu i Everettu u Washingtonu, zaustavio je proizvodnju u tim pogonima i omeo Boeingovu isporuku.
Štrajk je okončano nakon više od sedam sedmica kada je kompanija pristala da plati povišice i poboljšane beneficije.
Kompanija je ponovila većinu onoga što je objavila u prošlosedmičnom saopštenju, uključujući da je preuzela optužbe u ukupnom iznosu od 1,1 milijardu dolara (1,012 milijardi evra) u vezi sa programima 777 i 767 u četvrtom kvartalu. Boeing je uzeo dodatnih 1,7 milijardi dolara (1,564 milijarde eura) na ime troškova vezanih za brojne vladine programe, uključujući vojni tanker za punjenje gorivom i zamjenske avione Air Force One.
Boeing je saopštio da je prihod u četvrtom tromjesečju iznosio 15,2 milijarde dolara (13,944 milijarde eura), što je ispod ažurirane procjene analitičara od 15,7 milijardi dolara (14,44 milijarde eura), navodi FactSet. Cjelogodišnji prihod iznosio je 66,5 milijardi dolara (61,08 milijardi eura).
Kako je također izvijestio ranije ovog mjeseca, Boeing je rekao da je prošle godine isporučio 348 mlaznih aviona, više od trećine manje od 528 koje je kompanija završila za aviokompanije i iznajmljivanje opreme 2023. - i manje od polovine broja aviona koje je Airbus isporučio prošle godine.
Isporuke su važan izvor gotovine za proizvođače aviona jer kupci obično plaćaju veliki dio kupovne cijene kada se njihove narudžbe ispune.
Više od tri četvrtine aviona koje je Boeing isporučio bili su 737 Max mlaznice, podsjetnik na to koliko je njegov najprodavaniji avio model bio sastavni dio bogatstva i izazova kompanije.
Kompanija je očekivala da će povećati proizvodnju 2024. godine sve dok ploča nazvana utikač za vrata nije eksplodirala na 737 Max ubrzo nakon polijetanja iz Portlanda, Oregon, početkom januara. Nakon incidenta na letu Alaska Airlinesa, Federalna uprava za avijaciju ograničila je proizvodnju Max mlaznjaka sve dok Boeing nije mogao uvjeriti savezne regulatore da je ispravio probleme kvaliteta i sigurnosti proizvodnje.
Pogodak na finansije i reputaciju kompanije proširio se i na prodaju novih aviona. Boeing nije primio porudžbine 737 Max najmanje dva mjeseca i završio je godinu daleko iza Airbusa u ukupnim neto narudžbama za komercijalne avione, što je pokazatelj koji utiče na otkazivanje.
Akcije kompanije Boeing Co, sa sjedištem u Arlingtonu, Va., porasle su za manje od 1% prije otvaranja u SAD.