Loader
Loader
Pronađite nas

Australija: Žena ispustila mobitel između dvije stijene, pa provela naglavačke sedam sati pokušavajući da ga dohvati

Lionel Messi lansirao ekskluzivnu liniju vina

    Ima li smisla naplata toaleta u avionima

    Avion (Izvor: PIxabay)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Da zabavljali smo se sa O’Learyevom (Michael Kevin O'Leary je irski biznismen koji je izvršni direktor grupe Ryanair op.a.) idejom da naplaćuje upotrebu WC-a u avionima Ryanaira, i to 1 EUR ili 1 GBP.

    ADVERTISEMENT

    Press konferencije, objave, elaboriranje ideje, to su prenijeli doslovce svi mediji u svijetu. I zabavljali se time sedmicama, još danas ta tema povremeno ispliva. I onda se nije desilo ništa, Ryanair nije uveo naplatu uporabe toaleta. Jednostavno O’Leary je u svom klasičnom stilu zabavio javnost i napravio si ogromnu besplatnu reklamu. No, jel to stvarno glupa ideja?, zapitali su se autori specialističkog portala Zamaaero.


    "ANA (aviokompanija op.a.) je prošle godine zamolila svoje putnike da koriste WC prije ulaska u avion. Kompanija vodi vrlo ozbiljnu kampanju da putnici to čine. Zašto? Pa ANA je vrlo jednostavno izračunala da ako dobar dio putnika obavi malu nuždu, a dio i veliku da će ti putnici imati pola kilograma manje na letu. Istim su izračunali da bi prosječan let imao po 100 i više kilograma manje težine. Puta broj letova godišnje i dolazimo do uštede od nekoliko milijuna EUR", navodi se.


    Dodaje se da stoga ova O’Learyeva ideja i nije glupa.


    "Ako bi na letovima Ryanaira gdje u prosjeku bude po 180 putnika samo pola putnika obavilo nuždu prije leta to bi značilo 45 kilograma manje po letu. Ryanair godišnje ostvari skoro 1,3 milijuna letova, a to znači uštedu od 58.500 tona težine godišnje. A to je već opaka ušteda od više milijuna EUR. Konačno da na svakom letu samo 50 putnika ode na WC, a što je realno, uz naplatu od 1 EUR to je 50 EUR po letu ili 65 milijuna EUR dodatnog prihoda. Malo li je? Opak novac koji kompanija lako može naplatiti. Izgovor je da niz benzinski stanica, željezničkih i autobusnih kolodvora, javnih WC-a i sl. na javnim mjestima naplaćuje WC. Pa što onda ne bi i Ryanair?", zapitali su se.


    Prema njihovom mišljenju, naplata WC-a bi značilo i da manje putnika isti koristi, jer će ga ili koristiti prije ili će se strpjeti do kraja leta, pa to napraviti na aerodromu.


    "A to znači manje vode na avionu, manje papira, manje sapuna, manje čišćenja. A to pak znači i još manju težinu aviona i uštedu. Ako bi se tima smanjilo i korištenje WC-a na avionima za 1/3, što nije nevjerojatno, Ryanair bi mogao ukinuti jedan od tri WC-a u avionu, i ostati na samo dva (jedan u zadnjem dijelu aviona umjesto dva). A to bi povećalo prostor za dodatna sjedala na avionu. Stoga ova ideja zapravo i istinski nije glupa, a mogla bi donijeti ozbiljan novac kompanija, od preko 100 milijuna EUR. Jasno uvede li to Ryanair, vrlo brzo će to uvesti i Wizz Air i druge LCC, a onda i poneki legacy prijevoznik", naveli su.

    Možda će vam se svidjeti