Znate li za priču o malom Hercegovcu, kada su ga pitali šta najviše voli da jede, a on kaže: "Kada imamo para salamu, a kada nemamo, e onda pršuta".
U ovoj anegdoti o našem malom zemljaku se nalaze dvije vrlo važne životne poruke, ali i lekcije koje će mi pomoći da bolje objasnim odnos prema domaćem turizmu, te promjene globalnih trendova koje mogu pozitivno uticati na turističke destinacije u Bosni i Hercegovini (BiH) i ponudu koju imamo, za Bloomberg Adria-u, slikovito je situaciju objasnio rukovodilac Sektora za promociju turizma Turističke organizacije Republike Srpske Marko Radić.
"Pitanje koje se često nameće kada je riječ o domaćem turizmu, da li znamo čime raspolažemo, šta imamo i koliko možemo, a najviše, u kontekstu potencijala, da li smo uopšte svjesni prirodnog bogatstva koje nas okružuje?
Sjetićete se pandemije, kada su ljudi masovno počeli pričati o domaćim destinacijama. Sa svih strana se čula priča kako nisu čuli za neko jezero, prvi put su uvidjeli ljepotu izazova u šetnjama planinskim stazama, ili kako su prvi put obišli Kozaru, umili se na nekom od jezera Sutjeske, vidjeli pješčane piramide u Foči ili bili na nekom od izvora u okolini Šipova, pa do toga da su prvi put iskusili i doživjeli neki sadržaj koji im se svidio, a do sada su ga zanemarivali jer im je eto tu, pred nosom", napisao je Radić u autorskom tekstu.
Šta je još mali Hercegovac objasnio i da li domaći turizam zaista jeste poput pršuta iz anegdote? Tu nadohvat ruke, vrijedan, kvalitetan, ali često u drugom planu.