Obrazovni sistem Unsko-sanskog kantona (USK) nalazi se pred dvostrukim izazovom – nedostatkom nastavnog kadra u ključnim predmetima i rastućom potrebom da se ozbiljnije radi na mentalnom zdravlju učenika i nastavnika. Dok škole traže profesore matematike, fizike, hemije i bosanskog jezika, Pedagoški zavod USK paralelno razvija programe za jačanje psihološke podrške mladima.
Uvođenje novih pedagoških standarda prošle godine smanjilo je normu nastavnicima u cilju unapređenja kvaliteta nastave, a broj učenika u odjeljenjima spušten je s maksimalnih 28 na 24. Te promjene pozitivno su uticale na rad s učenicima, ali su istovremeno stvorile dodatne kadrovske probleme.
"Pored pozitivnih efekata na kvalitet nastave, došlo je i do poremećaja u kadrovskoj strukturi. Trenutno hronično nedostaje nastavnika matematike, fizike, dijelom hemije, pa i bosanskog jezika. Očekujemo da će Pedagoški fakultet Univerziteta u Bihaću, uskoro proizvesti dovoljan broj stručnog kadra kako bismo osigurali nesmetano i kvalitetno izvođenje nastave. Školska godina je tek počela, proces raspoređivanja tehnološkog viška je u toku, i nakon toga ćemo imati precizne podatke o stvarnom nedostatku nastavnika", rekao je Adis Džaferović, direktor JU Pedagoški zavod USK.
Pored toga, Pedagoški zavod sve više pažnje posvećuje i mentalnom zdravlju mladih, ističući da se stigma oko traženja stručne pomoći mora prevazići.
"U našem društvu je dugo postojala stigma kada je riječ o traženju stručne pomoći. Međutim, nakon niza događaja u kojima su maloljetnici u svijetu i regionu počinili i najteža krivična djela, morali smo se ozbiljno posvetiti ovoj temi. Organizirali smo radionice i seminare za pedagoge i psihologe, kako bi oni dalje radili s učenicima. Naš cilj je da svakodnevno jačamo svijest o mentalnom zdravlju, kako među učenicima, tako i među nastavnicima, jer ako želimo biti društvo znanja, moramo naučiti prepoznati i podržati jedni druge",- naglasio je Džaferović.
Obrazovanje u USK tako istovremeno traži nove profesore i razvija programe podrške učenicima i nastavnicima, balansirajući između kadrovskih izazova i potrebe za zdravim obrazovnim okruženjem.