Loader
Loader
Pronađite nas

Ruth Chepngetich najbrža maratonka na svijetu u istoriji

Ismail Barlov dobio Državnu nagradu za sport i 10.000 KM

    Automobilizam u genima: Banjalučanin Bojan Miljković slijedi stope djeda Tane

    Bojan Miljković (Izvor: Facebook)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Dinastija se nastavlja. Automobilistički junak Banjaluke, ali i cijele bivše Jugoslavije, čuveni Tanasije Tane Kuvalja dobio je nasljednika, unuka Bojana Miljkovića.

    ADVERTISEMENT

    Da krv nije voda pokazuje i primjer 19-godišnjeg banjalučkog vozača iza kojeg je više nego uspješna prva sezona u auto-sportu. Miljković je početkom minulog mjeseca nastupio na prvenstvu Hrvatske koje se vozilo na kultnom autodromu “Grobnik”. Bojan je osvojio jedno prvo i jedno drugo mjesto. Banjalučanin je nastupao u Diviziji 7 (CTC) sa “hondom CIVIC TCR”. Miljković je takođe kao najmlađi takmičar iz BiH na pretposljednjoj trci, koja se vozila u Beogradu na stazi “Navak”, osvojio prvo mjesto na prvenstvu Srbije i RS. U svom debiju na auto-stazi u Zalužanima, na početku sezone, osvojio je nagradu Banjaluka 2024. na oba nastupa.


    Doći do takvih rezultata u takvoj konkurenciji, pogotovo na “Grobniku”, na početku karijere to je stvarno veliki uspjeh i za ponos. Zauzeo sam i treće mjesto u ukupnom plasmanu na Otvorenom prvenstvu Hrvatske, a imam i dva prva mjesta u Diviziji 7, u kategoriji juniora – rekao je Miljković.


    U BiH nema državnog šampionata


    Zbog nefunkcionisanja bh. auto-karting saveza, automobilisti iz Bosne i Hercegovine već četiri godine nemaju državni šampionat niti licence da mogu učestvovati na takmičenjima u inostranstvu. Vozači ne mogu da nastupaju pod zastavom svoje zemlje, nego su potražili rješenje u zemljama okruženja, u Srbiji, Crnoj Gori i Hrvatskoj, gdje savezi funkcionišu i mogu izdati licence priznate od Svjetske automobilske federacije kako bi mogli nastupiti na Evropskim takmičenjima.


    "Nemamo zvaničnog šampionata u BiH. Na trci u Hrvatskoj nastupio sam sa licencom HAKS-a, kao član opatijskog ASK Kastavac", objasnio je Miljković.


    Mladi automobilista već je u mislima u narednoj sezoni, koja startuje u aprilu. Zimsku pauzu će, kako kaže, iskorisiti da sredi automobil i da pokuša da privuče što veći broj sponzora, jer je automobilizam veoma skup sport.


    Dobio sam kalendar za sljedeću sezonu. Hrvatski šampionat se vozi na pet-šest staza, imam “Grobnik” dva puta, Mađarsku (“Balaton park”), Slovačku (“Slovakia ring”), Austriju (“Salzburg ring”, “Red Bul ring”), imam i jednu trku u Italiji. Čekam da vidim šta će mi odobriti da vozim od tih staza. Sigurno je da ću insistirati da vozim na kvalitetnim stazama. “Zalužane” ću voziti svakako. Srediću automobil da bude spreman za sezonu. Paralelno ću, uz pomoć oca, juriti i sponzore. Kada je moj deda vozio bilo je drugačije vrijeme, privreda je bila jača, sada se teško neko odlučuje da ulaže u auto-sport. Do sada je sve finansirala moja porodica, ali kako idem dalje, sve je teže – konstatovao je Miljković.


    Savjeti djeda Tane


    Bojan uvijek ističe koliko mu znače savjeti koje dobija od djeda Tane.


    "Deda se puno ne miješa, ali daje mi neke korisne savjete. Njegova poznanstva i iskustvo su za mene zlata vrijedni", zaključio je Miljković.


    Karting


    Bojan je prvi dodir sa auto-sportom imao prije pet godina preko vožnje kartinga.


    "U ovom sportu me drži adrenalin i ljubav prema automobilima. Dugo smo familijarno u ovoj priči i planiram da što je duže moguće ostanem u ovom sportu. Na početku sam vozio dvije karting sezone u šampionatu Srbije i RS. Bio sam drugi u prvenstvu RS i treći u šampionatu Srbije", istakao je Miljković.

    Možda će vam se svidjeti

    "Honda" i "Nissan" počinju pregovore o spajanju

    Uručeni ključevi 40 automobila za porodice sa poplavljenih područja Jablanice i Konjica