Iako Hrvatska sebe i dalje voli predstavljati kao jednu od najpoželjnijih turističkih destinacija Evrope, stvarnost koju svakodnevno proživljavaju gosti i domaći putnici sve je teže ignorisati.
To je na svojoj koži osjetila i marketinška stručnjakinja Vida Janeković koja je proživjela jedno neugodno iskustvo.
"Ovog vikenda sam boravila u Trogiru. Umjesto uživanja u mediteranskom šarmu, doživjela sam – potpuni turistički apsurd. Za sat i pol parkiranja naplaćeno mi je čak 20 eura. Bez kontrole, bez objašnjenja, bez ikakve jasne logike", govori ona.
No, pravo razočaranje stiglo je u obliku smještaja.
"Odabrala sam hotel s 4 zvjezdice, gdje sam za noćenje platila 157 eura. Iako je doručak bio odličan i jedna od rijetkih svijetlih tačaka mog boravka, ostatak iskustva bio je ispod svake razine očekivanja: žute jugozavjese, potrgana kanta za smeće, zastarjela kupaonica u kojoj se doslovno nije moglo okupati i sveukupan dojam zanemarenosti i nebrige. Za usporedbu – u Dubaiju, u najelitnijem dijelu Jumeirah Beach Residencea (JBR), boravila sam u 130m2 penthouse apartmanu, s uključenim vrhunskim doručkom, za samo 80 eura po noći. Luksuz, čistoća, usluga na nivou, sve ono što hrvatskom turizmu sve više nedostaje", rekla je.
Ovo iskustvo, kaže, nije izoliran slučaj, već simptom dubljeg problema.
Hrvatska diže cijene, a ne diže kvalitetu. Živi se od stare slave, dok gosti sve češće odlaze razočarani i s pitanjem:
"Zašto platiti više - za manje? Ako se nešto uskoro ne promijeni, hrvatski turizam će – umjesto da raste – početi stagnirati i tonuti, i to pred očima onih koji bi ga trebali štititi i razvijati", zaključila je.