Wannabu magazine, srbijanski fashion, beauty & lifestyle web magazin koji vode Nina Milović (generalna i kreativna direktorica) i Nađa Jokanović (direktorica za poslovni razvoj i marketing), posljednjih dana naišao je na kritike nakon što je na internetu procurila priča o mobingu u njihovoj firmi.
Na stranici Ogledalo firme, na kojoj bivši i sadašnji zaposlenici anonimno iznose dobre i loše strane nekih kompanija kako bi potencijalnim zaposlenicima dali sliku o firmi, osvanula su iskustva s Wannabe magazinom. Nakon što su se negativna iskustva s magazinom proširila društvenim mrežama, mnogi influenceri zatražili su magazin da ih makne s popisa nominiranih za Wannabe Digital Awards.
Wannabe Digital Awards je dodjela nagrada koju spomenuti magazin organizira svake godine. Nagrade se daju po raznim kategorijama - fashion influencer, travel, food, mom, lifestyle... Na listi se nalaze influenceri iz Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Slovenije i Crne Gore.
Šta se događa?
Na Ogledalu firme skupilo se 25 komentara u kojima se, između ostalog, spominju "plakanje na poslu, direktorice koje maltretiraju zaposlene, mobing, prekovremeni rad" i slične situacije.
Prenosimo neka od iskustava.
"Direktorice plaćaju feng shui 'eksperte' veliki novac da dođu da gataju po firmi i optužuju zaposlene da sabotiraju prosperitet firme ako pomjere stolicu a da nije po feng shuiju. Ne zapitaju se je li im prosperitet firme kvari to što ljudi odlaze na svaka tri mjeseca, što imaju užasnu reputaciju u cijelom gradu ili to što su mikromenadžment dovele do tog nivoa da zaposleni moraju imati instaliran desk time koji mjeri svaku njihovu aktivnost i pokret. U suštini, ako malo duže, da prostite, pišate, odrazit će na vaš desk time. Nije bitno je li vam neko umro, jeste li bolesni, svaka minuta se mora nadoknaditi. Gazi se preko mrtvih, i ovo je još uljepšana verzija. Savjet svakome da traži bolje za sebe."
"Sama činjenica da svake godine ode više od pola tima (i to godinama) govori da direktorice cijede svoje zaposlene, vrše mobing, predstavljaju se kao velike feministice, a ustvari ih izrabljuju. Prosjek zadržavanja je 6 mjeseci. Svi talenti koji odu nađu mnogo bolje pozicije i ne bi voljeli pričati o svom iskustvu i kroz šta su prolazili. Ono što je najgore je da one same nisu svjesne koliko štete zapravo nanose ženama. Lako je na podcastima govoriti o feminizmu dok je situacija iznutra sasvim drugačija. Stop lažnim feministicama."
"Ako neka djevojka/žena bude ovo čitala prije nego što počne raditi za wannabe, da se spremi - ovo nije feministički časopis, ovdje nećete biti nagrađene za to što ste žena i iscijedit će vas i pokušati vas psihički slomiti kako biste im bile poslušne. Pitajte svaku osobu koja je radila za njih u posljednjih 5 godina kako se provela."
"Prijeteći mejlovi, rad pod pritiskom, osjećate da nikada niste dovoljno dobri, brzi, sposobni. Komunikacija nadređenih je pasivno-agresivna, spletkare i ogovaraju, poslovne zadatke šalju čak i vikendom putem društvenih mreža. Posla preko glave, ne može se sve stići, a to je, naravno, jer niste dovoljno dobri."
Iskustva zaposlenika proširila se i Instagramom
Osim na toj stranici, Jasmina Kovarbašić i Jelena Riznić su na svom Instagram profilu također objavile iskustva anonimnih zaposlenika, piše Index.hr.
"I da ponovim još jednom za kraj jer sam potrebna svojoj porodici iole normalna: Ja nisam ništa loše doživjela od spomenutog Wannabea. Ja ne poznajem te žene i nikada s njima nisam radila (niti ću jer učim na tuđim iskustvima). Ja sam ovdje kao glas, medijski kanal između vas (naroda koji me prati) i svih njihovih zaposlenih (bivših i sadašnjih), svih novinara koji su na početku karijere pa se zato ne oglašavaju, svih influencera koji iz njima poznatog razloga nisu željeli javno se oglasiti, svih dizajnera, fotografa i videografa koji su željeli ostati anonimni iz gomile razloga", napisala je Jasmina.
Influenceri koji su tražili da se njihovo ime ukloni s liste nominacija za Wannabe Digital Awards na društvenim mrežama objavljivali su da "ne mogu podržati niti biti dio okruženja u kojem će se tolerisati nasilje i mobing nad zaposlenicima".
Šta kaže Wannabe magazine?
O svemu se oglasio i Wannabe magazine.
"Poštovani svi, mi, Nađa i Nina, osjećamo potrebu obratiti se povodom linča koji doživljavamo, kao i neosnovanih optužbi na društvenim mrežama u posljednjih 24 sata. Zatečene smo i u šoku. Osjećamo se uznemireno i prije svega ugroženo količinom mržnje, seksističkih komentara, uvreda, optužbi i prijetnji koje su izrečene protiv i ka nama.
Smatramo da i mi imamo pravo odgovoriti kao osnovno ljudsko pravo i da sve vrlo ozbiljne optužbe koje su izrečene trebaju biti i dokazane odgovarajućim putem, a ne anonimnim porukama bez ikakve odgovornosti i konkretnog dokaza.
Također, mi smo i žene i majke, i svako uplitanje naših obitelji i maloljetne djece je u najmanju ruku nedopustivo, neodgovorno i ugrožava sigurnost. Ugroženi su nam mir, privatnost, obitelj i posao.
U komunikaciji smo s pravnim timom i poduzet ćemo daljnje korake kako bismo utvrdili sve detalje i razjasnili ovu cijelu situaciju koja je eskalirala do mjere da nažalost direktno ugrožava i nas, cijeli tim, ali i naše suradnike. S novim informacijama ćemo se naknadno izjasniti. Molimo za razumijevanje, odgovornost i suzdržanost, imajući u vidu sve gore navedeno", glasi njihova objava na društvenim mrežama.
Dodjela nagrada je stopirana, objavio je magazin. "Obavještavamo vas kako bismo spriječili daljnje maltretiranje i ucjenjivanje sudionika, zaposlenih i saradnika, Wannabe Digital Awards projekt se stopira do daljnjega. Hvala na razumijevanju", napisali su.