Prema najnovijim podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), broj novih registracija pao je za 1,9 posto u odnosu na isti period prošle godine, dok je samo tokom marta zabilježen minimalan pad od 0,2 posto u odnosu na mart 2024. godine.
Nestabilne globalne ekonomske okolnosti i dalje ozbiljno utiču na proizvođače automobila.
Iako su zabilježila rast od gotovo 24 posto, baterijsko-električna vozila (BEV) i dalje ne dostižu očekivani nivo. U prvom kvartalu (Q1) 2025, njihovo učešće na tržištu EU dostiglo je 15,2 posto, što je napredak u odnosu na 12 posto iz istog perioda prošle godine.
Najveći rast prodaje električnih vozila ostvaren je na tri od četiri najveća evropska tržišta: Njemačka bilježi skok od čak 38,9 posto, Belgija 29,9 posto, dok Holandija raste 7,9 posto. S druge strane, Francuska je zabilježila pad prodaje električnih automobila od 6,6 posto.
Hibridi vode
Hibridna vozila i dalje su najpopularniji izbor među kupcima u EU, sa tržišnim udjelom od 35,5 posto i ukupno 964.108 registrovanih jedinica u prva tri mjeseca 2025. godine. Rast prodaje hibrida podstaknut je snažnim rezultatima u Francuskoj (+47,5 posto), Španiji (+36,6), Italiji (+15,3) i Njemačkoj (+10,5).
Plug-in hibridi zabilježili su skroman rast od 1,1 posto, uz ukupno 207.048 registrovanih vozila, što čini 7,6 posto tržišta. Glavni pokretači rasta bili su Njemačka (+41,8 posto) i Španija (+30,7).
Samo tokom marta, prodaja BEV-ova porasla je za 17,1 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, dok je za hibride zabilježen skok od 23,9 posto, a za plug-in hibride 12,4 posto.
Benzinci i dizelaši sve manje poželjni
Tradicionalna vozila na benzin i dizel bilježe ozbiljan pad. Benzinci su u Q1 2025 zabilježili pad prodaje od čak 20,6 posto, uz značajne gubitke na svim velikim tržištima: Francuska (-34,1 posto), Njemačka (-26,6), Italija (-15,8) i Španija (-9,5).
Njihov tržišni udio sada iznosi 28,7 posto, dok je prošle godine u istom periodu bio 35,5 posto.
Još veći pad zabilježen je kod dizel vozila – minus 27,1 posto, što ih dovodi na skromnih 9,5 posto tržišta. Tokom marta, u odnosu na isti mjesec 2024, prodaja benzinaca pala je za 20,7 posto, a dizelaša za 25,5 posto, prenosi b.92.