Loader
Loader
Pronađite nas

"Meta" na sudu u Massachusettsu: Da li Instagram izaziva ovisnost o društvenim mrežama

Poznate cijene Galaxy S25 modela u BiH, Hrvatskoj i Srbiji

    Putovanja pod kontrolom umjetne inteligencije: Jesu li turistički vodiči stvar prošlosti?

    Putovanja pod kontrolom umjetne inteligencije (Izvor: Nikolay Vinokurov / Alamy / Profimedia)
    Euronews.ba via Euronews Travel
    Objavljeno

    Umjetna inteligencija (AI) brzo postaje jedan od najvažnijih trendova koji oblikuju industriju putovanja i turizma, redefinirajući način na koji putnici planiraju, rezerviraju i doživljavaju svoja putovanja.

    ADVERTISEMENT

    Od asistenta temeljenih na AI koji olakšavaju rezervacije do inovacija poput predviđanja potražnje, dinamičkog određivanja cijena i chatbotova za korisničku podršku, utjecaj AI na putovanja raste iz dana u dan.


    Kako ova tehnologija koja se brzo razvija preoblikuje industriju, postavlja se važno pitanje: može li AI doista replicirati personaliziranu uslugu ljudskih agenata za putovanja ili će raditi zajedno s njima kako bi trajno promijenio budućnost planiranja putovanja?


    Kako AI može planirati savršeno putovanje


    AI brzo preoblikuje poslovanje u turizmu i način na koji tehnološki osvježeni putnici planiraju svoja putovanja.


    Njegova sposobnost obrade ogromnih količina podataka i pružanja trenutnih rezultata poboljšala je korisničku uslugu i uštedjela vrijeme mnogim putnicima.


    Jedno od glavnih područja disruptivnog utjecaja je personalizacija.


    Algoritmi pokrenuti AI analiziraju historiju pretraživanja i rezervacija putnika te njihovih aktivnosti na društvenim mrežama, a zatim kreiraju personalizirane preporuke za putovanja.


    Pretraživač KAYAK bio je jedna od prvih putničkih tvrtki koja je najavila svoju integraciju s ChatGPT.


    "Ova funkcija omogućuje korisnicima da interagiraju s KAYAK-ovim pretraživačem na više konverzacionalan i intuitivan način na stranici i dok planiraju putovanje“, objašnjava Matthias Keller, glavni znanstvenik KAYAK i izvršni potpredsjednik tehnologije.


    "Na primjer, korisnici mogu postaviti pitanja poput: 'Kad mogu letjeti iz Londona za manje od 300 £ u aprilu?' i dobiti personalizirane preporuke temeljene na opsežnim KAYAK podacima o putovanjima.“


    Putničke agencije mogu riješiti probleme s kojima umjetna inteligencija ne bi mogla pomoći (Izvor: Solen Feyissa/Unsplash)


    Kako AI može uštedjeti novac na putovanjima


    Dinamičko određivanje cijena još je jedna promjena u industriji. Kako bi optimizirali cijene, AI algoritmi procjenjuju varijable u stvarnom vremenu poput potražnje, sezonalnosti i preferencija putnika.


    Ovo osigurava konkurentne cijene za potrošače, a istovremeno maksimizira prihode za kompanije.


    Alati poput KAYAK-ovog "Najboljeg vremena za putovanje“ također pomažu korisnicima u usporedbi cijena i predviđanju trendova, omogućujući im donošenje informiranih odluka.


    AI također pomaže potrošačima putem chatbotova i virtualnih asistenata.


    Ovi sistemi, pokrenuti prirodnim jezičnim procesiranjem (NLP), mogu odgovarati na složena pitanja, obaviti rezervacije i pružiti preporuke na više jezika.


    Expedijin Romie, još jedan AI-pokretan lični asistent koji uči korisničke preferencije putovanja, sada djeluje kao agent za putovanja, concierge i osobni asistent. Itinerari se mogu ažurirati u trenutku, a promjene poput vremenskih uvjeta odmah se označavaju.


    Kako Keller napominje, AI otvara put prema budućnosti u kojoj potrošači "više neće morati tražiti informacije, dobit će tačne odgovore odmah.“


    Ograničenja AI u putovanjima: Ljudski dodir je ključan


    Iako korištenje AI u planiranju putovanja može uštedjeti novac i vrijeme putnicima, ima i svojih nedostataka.


    Najveće ograničenje je njegova nemogućnost da replicira emocionalnu inteligenciju i intuitivnu sposobnost rješavanja problema koje posjeduju ljudski agenti za putovanja.


    Nedavni primjeri ističu opasnosti od prekomjerne ovisnosti o AI.


    U široko ismijanoj situaciji, Microsoftov AI-generirani vodič za putovanja u Ottawi, Kanada, preporučio je turistima posjet "prelijepoj" Ottawa Food Bank.


    Ova lokacija bila je rangirana kao treća na popisu "must-see“ atrakcija – iznad odlaska na utakmicu hokejaša Ottawa Senators – što je izazvalo opću osudu i brzo je uklonjeno.


    Ovaj gaf naglašava kako nedostatak kontekstualnog razumijevanja AI može dovesti do očitih, često humorističnih pogrešaka, što umanjuje njegovu vjerodostojnost u planiranju i rezerviranju putovanja.


    Hoće li AI zamijeniti agente za putovanja?


    Planiranje putovanja nije samo rezervacija letova i hotela – radi se o razumijevanju individualnih preferencija, upravljanju očekivanjima i zadovoljenju potreba i specifičnih želja klijenata.


    Uzmimo, na primjer, obitelj koja planira višedestinacijsko putovanje s određenim prehrambenim ili mobilnostnim zahtjevima.


    Ova vrsta složenog planiranja zahtijeva više od brzih AI preporuka.


    Iako AI može biti koristan za osnovne zadatke ili ideje za putovanja, teško može pružiti detaljne savjete i prilagođena rješenja koja donose ljudski agenti.


    Sarah Davies, planer putovanja u Life Begins at Travel, ističe trajnu važnost ljudske stručnosti.


    "AI ima svoje mjesto u planiranju putovanja i pruža dobar početak za ljude koji traže ideje. Međutim, ne može obaviti potrebnu provjeru i pružiti osobni dodir koji je ključan element usluge agenata za putovanja.“


    Hazel McGuire, direktorica Intrepid Travel za UK, prepoznaje ulogu AI-a u logistici, ali također razumije vrijednost ljudske povezanosti.


    "Već smo počeli primjećivati utjecaj AI na industriju putovanja. Dosad su bili korisni u detaljima logističkog planiranja poput istraživanja usmjerenog na cijene, poput pronalaženja najboljih tarifa za hotele i letove.“


    Međutim, McGuire napominje da AI ne uspijeva pružiti jedinstvena, autentična iskustva. "U Intrepidu, naša razlika je u našoj mreži ureda i lokalnih vodiča koji mogu otkriti jedinstvena putnička iskustva koja se ne mogu naći online.“


    Kada stvari krenu po zlu, ljudski agenti zaista briljiraju. Zamislite da stignete u svoj hotel i otkrijete da je overbookiran.


    AI vam može ponuditi alternativne opcije smještaja, ali ne može pregovarati u vaše ime ili pružiti razinu uvjerenja koju ljudska osoba može.


    Agent za putovanja nudi rješenja, upravlja frustracijama i ponovno rezervira elemente putovanja – nešto što botovi ne mogu replicirati.


    McGuire je uvjerena da AI nikada neće potpuno zamijeniti ugledne putničke tvrtke i agente iz tog razloga: „Dok AI može učiniti neke dijelove planiranja učinkovitijima, nikada neće zamijeniti ljudski dodir.


    "Industrija putovanja stvorena je od ljudi za ljude, i sigurni smo da će putnici i dalje željeti ljudsku povezanost pri odabiru svojih odmora.“


    Putničke agencije moraju prihvatiti AI kao jedan od alata koji im stoje na raspolaganju (Izvor: Dimitriy B/Unsplash)


    Premostiti jaz: Saradnja AI i ljudi


    Trenutno je AI najbolje postavljen kao komplementarni alat, a ne zamjena za agente za putovanja.


    Automatiziranjem rutinskih zadataka poput rezervacija i praćenja kašnjenja letova, AI potencijalno oslobađa agente da se fokusiraju na stvaranje jedinstvenih itinerera i zadovoljenje složenih potreba.


    Simon Powell, izvršni direktor tehnološke tvrtke za putovanja Inspiretec, upozorava da neadopcija AI-a može dovesti do propuštenih značajnih prilika za industriju putovanja.


    "Moramo pojačati agente za putovanja, pružiti im tehnologiju i pomoći im da obavljaju bolji posao.“


    Govoreći na konferenciji Travel Weekly Future of Travel, Powell je AI označio kao "prekretnicu“ koju industrija mora prihvatiti.


    "Ovo neće zamijeniti agenta za putovanja. Kao industrija, moramo ga usvojiti. Moramo osnažiti agente jer, ako to ne učinimo, propustit ćemo mnogo toga.“


    Uloga AI u transformaciji operacija već je očita u sektoru ugostiteljstva.


    Alix Boulnois, glavna direktorica za poslovanje, digitalnu i tehnološku strategiju u Accoru, ističe koliko je tehnologija duboko integrirana u poslovanje kompanije: "Tehnologija je svugdje, u svemu što radimo. Nalazi se u našim hotelima, distribuciji, programima vjernosti i uslugama za vlasnike hotela.“


    Ova opsežna upotreba tehnologije nije usmjerena na zamjenu osoblja, već na pojednostavljenje i poboljšanje operativne učinkovitosti u hotelima i odmaralištima.


    Generativni AI, posebno, igra ključnu ulogu u personalizaciji iskustava gostiju.


    "Svi naši komercijalni e-mailovi generirani su pomoću AI i pregledavaju ih ljudi, što rezultira značajnim uštedama vremena“, kaže Boulnois.


    Obradom ogromnih količina podataka, AI također pomaže Accoru da cilja na ono što treba pokazati pojedinim gostima, stvarajući prilagođena i vremenski učinkovita iskustva.


    Accor također koristi AI za kreiranje personaliziranih sadržajnih zona na svojim digitalnim platformama, preporučujući opcije hotela i destinacija na temelju preferencija svakog gosta.


    Ovaj pristup pokazuje kako AI postaje snažan alat u putovanjima, ne kao zamjena, već kao pojačanje koje omogućuje više prilagođenih iskustava.


    Kako tehnologija napreduje, čini se da industrija putovanja polako dolazi do konsenzusa: AI treba nadopunjavati, a ne zamijeniti ljudsku stručnost.


    Umjesto toga, sektor je spreman pružiti pametnija, personalizirana putnička iskustva koja koriste tehnologiju, a istovremeno zadržavaju potreban ljudski dodir.

    Možda će vam se svidjeti