Od ranih jutarnjih sati danas, 1. septembra, prijevoznici su blokirali saobraćajnice širom Bosne i Hercegovine.
Nakon što su se iz Konzorcijuma Logistika obratili javnosti, na konferenciji za medije im odgovorio i Edin Forto, ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine.
Forto je konferenciju, kako je sam rekao, počeo "suštinski političkom izjavom": "Položaj transportnog sektora u BiH će se popraviti na način na koji prijevoznici traže onog trenutka kad BiH uđe u EU. Tako da, nemojte slušati one koji koče naš ulazak u EU o tome kako da popravimo ovu situaciju."
Šengen
Forto je naveo šengenski sistem, kao najveći problem bh. transportnog sektora, i kazao da se Šengen može promijeniti unutar regionalne inicijative u kojoj bi bile sve zemlje zapadnog Balkana - Srbija, Crna Gora, Albanija, Kosovo* (*BiH zvanično ne priznaje nezavisnost Kosova), Sjeverna Makedonija i mi.
"Vozači nisu izuzeti iz Šengena i postoje politički razlozi za to unutar EU, pa je jako bitno da znamo da, kad se spominje tretman naših vozača, to može samo izmjenom Šengena, a to može samo ili regionalnom inicijativom ili da BiH uđe u EU. Sve drugo je zamajavanje. Pritom, ne moram podsjećati ko je odgovaran za izmjenu Šengena - sigurnosne strukture EU, to ne može nijedan ministar prometa u EU napraviti. Ne bježim od odgovornosti, nisam nikad, ali želim da se adresira tačno problem poput izmjene Šengenskog režima", kazao je Forto.
Naglasio je da je na međunarodnoj konferenciji u Beogradu pokrenuo navedenu inicijativu, koju su potpisali sve zemlje zapadnog Balkana, te da je uputu poslao svim našim institucijama, među kojima su Vijeće ministara BiH, Ministarstvo sigurnosti i sl.
17 tačaka
"Oni spominju 17 tačaka koje smo dogovorili, a ja kao nisam ispunio ni jednu jedinu. Ovako, od 17 ispunio sam, tj. Ministarstvo je ispunilo: 11 potpuno, pet započeto i očekujem u 45 dana da se to ispuni i jedna jedina koju nisam ispunio je ova o kojoj sam govorio, a to je Šengen," rekao je Forto.
Tvrdi da se predstavnici prevoznika nisu sastali ni s jednim njegoim prethodnikom koliko su se puta sastali sa njim.
"Iako sada kažu o 70 dana tišine, podsjećamo da smo zadnji zvanični sastanak imali 15. avgusta, gdje su dobili sav "update". Dakle, tu su i izjave koje često nisu ni faktički tačne", ispričao je Forto.
Potom je detaljno iznosio problematiku svih 17 tačaka.
Političke konotacije
"Blokirati svoju zemlju, svoje građane...Da napomenem, moja stranka - Naša stranka podržava svaki legalan protest koji treba da skrene pažnju kad je u skladu sa zakonom. Kažu, MUP-ovi su bili obaviješteni? Znam najmanje jedan MUP koji nije bio obaviješten," rekao je ministar.
Pitao je ko su ti koordinatori koji upravljaju protestom i sugerisao da u svemu ima i politike.
"Ako postoje političke konotacije, a postoje - vidjeli ste pres SDA, vidjeli ste istup bivšeg predsjednika RS, ministara iz SNSD-a koji su srušili moju inicijativu..." ukazao je Forto
Tvrdi da kašnjenje na granici nije zbog Ministarstva prometa i komunikacija.
"Evo, pozivam prijevoznike, sjest ćemo u kamion - idemo prema Hrvatskoj, da vidimo gdje je kašnjenje i zbog čega. Ja bih volio da je ovo ministarstvo odgovorno, pa da to popravim. Umiješana carina, Granična policija, Uprava za indirektno oporezivanje sa svojih milion pravila, entitetske vlasti te državni nivo, uključujući državne inspekcije itd. Evo, ja kad se ponudim da svi zajedno sjednemo, ja dobijem da je to još jedan običan odbor koji nam ne treba. Pa dobro, ako nam ne treba, ja ću u narednim danima da radim ono što mogu. Ali evo, opet se nudim da vodim koordinaciju. Pozvat ću i Konzorcij Logistika i predstavnike firmi koji su danas imali sastanke, da dođu kod mene za pola sata. Ja sam spreman opet da vidim šta mogu promijeniti," zaključio je.