Loader

Loader
Pronađite nas

Usvojen izvještaj Komisije za praćenje rada Agencije za prevenciju korupcije

Kabinet predsjednika NSRS: Stav građana i naroda se ne može zabraniti

    Prevoznici pisali Forti: Posljednji poziv za izmjene i dopune Pravilnika

    Prevoznici koji su krenuli na protest u Sarajevo (izvor: ustupljena fotografija)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Konzorcijum logistika BiH uputio je otvoreno pismo ministru transporta i komunikacija u Savjetu ministara Edinu Forti u kojem su poslali, kao su naveli, posljednji poziv za izmjene i dopune Pravilnika o uslovima za izdavanje licence i kvalifikacione kartice vozača.

    ADVERTISEMENT

    Pismo prenosimo u cjelosti:


    "Poštovani ministre Forto,


    Pozivamo Vas da se vratite u radni format i prepoznate realni sektor kao partnera, a ne kao protivnika.


    Podsjećamo Vas da smo još 18.04.2025. godine dostavili primjedbe i prijedloge izmjena na Pravilnik o licencama. Danas je prošlo više od 150 dana, a odgovor nismo dobili.


    U prilogu Vam dostavljamo tabelu prijedloga izmjena, gdje je jasno da se ne radi o komplikovanim reformama – riječ je o manje od 20 riječi koje treba pomjeriti, zamijeniti ili dodati. Time biste pokazali da ste na strani prevoznika BiH, a ne na strani privilegovane interesne grupe koja planira da iz sektora izvuče više od 10 miliona KM godišnje, a za budžet 0KM.


    Naši prijedlozi izmjena i dopuna


    Ključne tačke koje ističemo:


    - MKT BiH mora biti neutralan regulator, a ne zaštitnik monopola


    - Neophodno je uvesti Centar izvrsnosti kao nosioca obuke u transportnim preduzećima


    - IRU Academy sertifikat sa QR kodom mora biti priznat kao jedini međunarodno validan


    - IDEA (bivši CIPS) treba izdavati kvalifikacione kartice sa kodom 95, kako bi se obezbijedila sigurnost i spriječile zloupotrebe


    - Periodična obuka mora ostati fleksibilna – u učionici ili onlajn – bez birokratskog ograničenja na 12 časova


    - Početne kvalifikacije moraju priznati završenu srednju školu za vozača ili saobraćajnu školu ili EU CODE 95


    - Predavači i treneri moraju imati adekvatne vozačke kategorije i najmanje 10 godina iskustva.


    Pozivamo Vas da do 01.09.2025. godine javno pred medijima, u Parlamentarnoj skupštini BiH, pred komisijama Parlamenta, argumentovano, član po član, analiziramo ovaj Pravilnik.


    Ako prihvatite da zajedno ugradimo naše prijedloge – pokazaćete da stojite uz realni sektor i 47.000 zaposlenih u transportnoj industriji BiH.


    Ako odbijete, imat ćemo opravdanu sumnju da ste se stavili na drugu stranu – onu koja brani finansijski interes od 10+ miliona KM na štetu prevoznika.


    Konzorcijum Logistika BiH ostaje otvoren za saradnju, ali i odlučan da zaštiti interese prevoznika.


    Na potezu ste Vi, gospodine ministre


    Dodatno ističemo sljedeće:


    Kvalifikacione kartice mora izdavati IDEA (bivši CIPS) kao jedina institucija sa infrastrukturom i sigurnosnim standardima, uz obavezno obilježje koda 95. Time se osigurava da svaki vozač može na transparentan i siguran način preuzeti karticu.


    Centri izvrsnosti trebaju biti odgovorni za izdavanje potvrde o spremnosti vozača za ispit za kvalifikacione kartice.

    Predavači i licencirani treneri moraju posjedovati adekvatne vozačke kategorije i najmanje 10 godina iskustva u vožnji, kako bi osposobljavanje imalo realnu stručnu i praktičnu vrijednost.


    Ovaj prijedlog izmjena je sa Vama usaglašen prije 150 dana. Za izmjene Pravilnika Vam nije potreban nikakav odbor – ovo je Vaš Pravilnik. Da ste pitali prevoznike prije njegove objave, ne bismo danas bili u ovoj situaciji.


    Konsultacije ste obavili isključivo sa interesnom grupom, a ne sa realnim sektorom. Molimo Vas da javno navedete ime jednog prevoznika sa kojim ste razgovarali o ovoj tematici.


    Iza našeg prijedloga stoji armija od 47.000 porodica koje žive od transporta, dok Vi branite grupu od četiri čovjeka. Na našoj strani je interes BiH, a na suprotnoj – Vi znate dobro ko.


    Pozivamo Vas da konačno odradite svoj dio posla u skladu sa Zakonom.


    Dobro znate da elementi sadašnjeg Pravilnika nisu čak ni u skladu sa Ustavom BiH.


    Pozivamo Vas da prestanete predlagati nerazumne i nerealne odredbe – jer ovo što tražimo nije maksimalistički zahtjev, nego realan i izvodljiv minimum. To je minimum oko koga ste pred prevoznicima obećali, ispunjavamo.

    Možda će vam se svidjeti