Ukupno 38 posto građana Evropske unije (EU) je zabrinuto da neće moći platiti račune, dok 35 posto strahuje da neće biti u mogućnosti da priušte hranu, pokazalo je istraživanje povodom Svjetskog dana prava potrošača.
U izvještaju, koji je objavila Evropska komisija (EK), je također navedeno da je 74 posto ispitanika reklo da je ambalaža proizvoda smanjena, a 52 posto vjeruje da je roba slabijeg kvaliteta iako bez promjene u cijeni.
Kada je u pitanju online kupovina, građani EU imaju 60 posto veće šanse da dožive probleme nego da su iste proizvode kupili u prodavaonicama, pokazalo je istraživanje, na koje se poziva portal Bankar.
Na primjer, 26 posto ljudi je reklo da je naišlo na probleme prilikom kupovine online i da su smatrali da imaju legitimne razloge za žalbu, u poređenju sa 16 posto potrošača u prodavaonicama.
Istovremeno, ispitivanje navodi da se nastavio trend kupovine online i da se sada 76 posto svih kupovina obavlja preko interneta.
Gotovo pola anketiranih prijavilo prevare na internetu
Osim toga, 93 posto online kupaca izrazilo je zabrinutost zbog personaliziranog oglašavanja, 71 posto strahuje zbog prikupljanja njihovih podataka bez pristanka, 63 posto se protivilo nemogućnosti da se odustane od personalizacije, a 67 posto je izrazilo zabrinutost zbog prekomjernog oglašavanja.
Gotovo 45 posto potrošača je prijavilo da su prevareni preko interneta, dok mnogi potrošači doživljavaju nepoštene prakse, uključujući lažne recenzije 66 posto i obmanjujuće popuste 61 posto.
Ipak, većina potrošača, njih 68 posto, vjeruje u bezbjednost proizvoda koje kupuju i mali broj je prijavio probleme.
Prilikom kupovine neispravnog proizvoda, 40 posto ispitanika ga je zamijenilo za novi, dok se 35 posto potrošača opredijelilo za popravku, a devet posto za kupovinu drugog iz prodavaonica polovne robe.
Istraživanje je također pokazalo da 43 posto građana EU donosi odluke o proizvodima na osnovu uticaja na životnu sredinu.