Loader
Loader
Pronađite nas

Boeing prodao svoju firmu za proizvodnju izviđačke opreme

EU istražuje naknade Visa i Mastercard: Uticaj na trgovce

    Kineski kupci zainteresirani za njemačke fabrike Volkswagena

    Volkswagen
    Euronews.ba/Agencije
    Objavljeno

    Kineski zvaničnici i proizvođači automobila pažljivo prate njemačke fabrike koje su pred zatvaranjem, a posebno su zainteresirani za Volkswagenove pogone, rekao je izvor koji je upoznat sa razmišljanjima kineske vlade, a koji je govorio za Reuters.

    ADVERTISEMENT

    Kupovina fabrike omogućila bi Kini da izgradi uticaj u njemačkoj automobilskoj industriji, domaćinu nekih od najstarijih i najprestižnijih automobilskih brendova, dodao je izvor.


    Kineske kompanije su investirale u različite industrije u najvećoj evropskoj ekonomiji, od telekomunikacija do robotike, ali još nisu postavile tradicionalnu proizvodnju automobila tamo, iako Mercedes-Benz ima dva velika kineska akcionara.

    Svaki takav potez mogao bi označiti najosjetljiviju političku investiciju Kine do sada. VW je dugo bio simbol njemačke industrijske moći, koja je sada ugrožena globalnim ekonomskim usporavanjem koje utiče na potražnju i krhku tranziciju ka zelenim tehnologijama.


    Proizvodnja automobila u Nemačkoj za prodaju u Evropi omogućila bi kineskim proizvođačima električnih vozila da izbjegnu plaćanje carina EU na električna vozila uvezena iz Kine i mogla bi predstavljati dalju prijetnju konkurentnosti evropskih proizvođača.

    Iako ponude mogu doći od privatnih kompanija, državnih preduzeća ili joint venture-a sa stranim igračima, kineske vlasti zadržavaju pravo da odobre određene investicije u inostranstvu i vjerovatno će biti uključene u bilo koju ponudu od samog početka procesa.

    Odluke o investicijama zavisiće od stava nove njemačke vlade prema Kini nakon izbora u februaru, rekao je izvor.

    Dvije ekonomije su postale duboko povezane tokom 16 godina mandata Angele Merkel, podstaknute ulaganjima i izvozima njemačkih proizvođača automobila u Kinu.


    Međutim, odnosi su se ohladili kako trenutna koalicija gura smanjenje zavisnosti od Kine. Ministarka spoljnih poslova Annalena Baerbock opisala je predsednika Xi Jinpinga kao "diktatora", a Kinu kao rivala.

    Izvor iz njemačkog ministarstva spoljnih poslova rekao je da je Kina postala sistemski rival.

    Volkswagen istražuje alternativne načine za upotrebu svojih fabrika u Dresdenu i Osnabruecku u okviru programa smanjenja troškova kako bi smanjio svoje operacije u Njemačkoj.

    Najveći evropski proizvođač automobila, koji posjeduje brendove kao što su Porsche, Audi i Škoda, pretrpio je pad prodaje suočen sa rastućom konkurencijom kineskih kompanija.


    Izvršni direktori VW-a željeli su da zatvore nekoliko fabrika, ali su se suočili sa otporom sindikata. U dogovoru postignutom pred Božić, složili su se da okončaju proizvodnju u Dresdenu, fabrici sa 340 radnika koja proizvodi električni ID.3, od 2025. godine, i Osnabruecku, gdje 2.300 zaposlenih proizvodi T-Roc Cabrio, od 2027. godine.

    VW bi bio otvoren za prodaju fabrike u Osnabruecku kineskom kupcu, rekao je izvor upućen u razmišljanja kompanije za Reuters.

    "Posvećeni smo pronalaženju nastavka upotrebe lokacije. Cilj mora biti održivo rješenje koje uzima u obzir interese kompanije i zaposlenih", rekao je portparol, odbijajući da komentariše spekulacije o ponudi.

    Kineske kompanije brinu o tome kako će ih primiti njemački sindikati, koji drže polovinu mjesta u savjetodavnim odborima njemačkih kompanija i traže dalekosežne garancije za lokacije i radna mjesta, rekao je izvor upoznat sa kineskim razmišljanjima.

    Stephan Soldanski, predstavnik sindikata iz Osnabruecka, rekao je da radnici u fabrici nemaju ništa protiv proizvodnje za jednog od Volkswagenovih partnera u joint venture-u u Kini.


    "Zamišljao bih da proizvodimo nešto za joint venture u Kini... ali pod VW logom i prema VW standardima. To je ključni uslov", rekao je.

    Portparol kineskog Ministarstva spoljnih poslova rekao je da bi kompanijama koje žele da investiraju u Njemačkoj trebalo omogućiti da to urade.

    "Kina je uvela niz mjera za otvaranje kako bi stvorila nove poslovne prilike za strane kompanije... Nadamo se da će i njemačka strana održati otvoren um, (i) pružiti fer, pravično i nediskriminatorsko poslovno okruženje za kineske firme da investiraju", rekao je portparol u izjavi za Reuters.


    Izvor upućen u razmišljanja kineske vlade, koji je govorio za Reuters pod uslovom anonimnosti zbog osjetljivosti pitanja, odbio je da imenuje konkretne potencijalne investitore.


    Na pitanje o izjavama te osobe, komora kineske trgovine u Berlinu potvrdila je da su kineski investitori snažno zainteresovani za njemački automobilski sektor, gledajući ga kao strateški važnu dugoročnu investicijsku priliku.

    Mnogi kineski proizvođači automobila vjeruju da je osvajanje njemačkih potrošača ključ uspjeha, dodali su.

    Prodaja fabrika mogla bi biti jeftinija za VW nego zatvaranje pogona, rekao je bankar upoznat sa situacijom u automobilskoj industriji, dodajući da bi mogle donijeti između 100 miliona i 300 miliona evra (103 miliona do 309 miliona dolara) po fabrici.

    Volkswagen nije komentarisao vrijednost imovine.


    Stephan Weil, premijer Donje Saksonije i član nadzornog odbora VW-a, odbio je da komentariše.

    Mnogi kineski proizvođači automobila traže lokacije za fabrike u Evropi, drugom po veličini tržištu električnih vozila u svijetu, kako bi zaobišli carine koje je Evropska komisija uvela prošle godine da bi se suprotstavila onome što je označila kao nepravedne subvencije u Kini.

    Većina je do sada izabrala da izgrade nove fabrike u zemljama sa nižim troškovima i slabijim sindikatima, poput BYD-a u Mađarskoj i Turskoj. Leapmotor planira proizvodnju sa Stellantisom u Poljskoj, a Chery Auto će početi proizvodnju električnih vozila ove godine u fabrici koju je ranije posjedovao Nissan u Španiji.

    Kineski investitori već su istraživali fabrike u zapadnoj Evropi, prema zasebnom izvoru upućenom u te razgovore, uključujući Fordovu (F.N) fabriku u Saarlouis-u u Njemačkoj i Volkswagenovu Audi fabriku u Briselu.

    Izvori su za Reuters u novembru rekli da Leapmotor razmatra upotrebu fabrike u Njemačkoj za proizvodnju električnih vozila. Chery je za Reuters rekao da razmatra različite opcije za proizvodnju u Evropi i očekuje da će odluku donijeti ove godine.

    Njegov glavni izvršni direktor za Evropu rekao je prošlog oktobra za Reuters da bi bilo brže kupiti postojeću fabriku, ali bi nova fabrika omogućila Cheryju da gradi prema najnovijim standardima.

    BYD je rekao za Reuters da ima dugoročne ciljeve za Evropu koji su uglavnom nezavisni od kratkoročnih nacionalnih politika.


    Možda će vam se svidjeti