Loader
Loader
Pronađite nas

Boeing prodao svoju firmu za proizvodnju izviđačke opreme

Bitcoin porastao za 5,93 odsto na 93.590 evra, tržište kriptovaluta se vratilo rastu

    Porsche i Mercedes u krizi, pad rejtinga zbog globalnih izazova

    Njemački titani u krizi (Izvor: AA/ABACA / Abaca Press / Profimedia)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Dok europski proizvođači automobila ulaze u izazovnu 2025. godinu, Goldman Sachs je smanjio rejting Mercedesa-Benz AG i Porschea AG zbog rasta troškova, carina i pritisaka na marže.

    ADVERTISEMENT


    Titani njemačke automobilske industrije, koji su godinama bili prepoznati po svojoj inženjerskoj izvrsnosti, sada se suočavaju s dvostrukim izazovom: slabom profitabilnošću električnih vozila (BEV) i padom prihoda u Kini.


    Ova neizvjesna situacija natjerala je Goldman Sachs da snizi rejting Porschea i Mercedesa, što odražava širu sliku problema s kojima se suočava europska automobilska industrija.


    U izvještaju objavljenom u utorak, analitičar Goldman Sachsa, George Galliers, ukazuje na sve veće izazove s kojima se suočavaju europski proizvođači, uključujući rastuće troškove rada, tarifne rizike, pad profitabilnosti u Kini i sve strože ekološke propise.


    "Očekujemo još jednu izazovnu godinu za europske automobilske dionice u 2025.“, rekao je Galliers, napominjući da je sektor već pretrpio pad od više od 12% u 2024.


    Goldman Sachs smanjio je svoje prognoze zarade za sektor za 9% u 2025. i 6% u 2026. godini, uzevši u obzir rastuće pritiske.


    Zašto njemački proizvođači automobila imaju problema?


    Jedan od ključnih problema koji opterećuje europske proizvođače automobila jest profitabilnost baterijskih električnih vozila.


    Goldman Sachs prognozira da će udio BEV-a na europskom tržištu porasti s 14,3% u 2024. na oko 19% u 2025., potaknut regulativama za smanjenje emisija CO2.


    Međutim, Galliers postavlja pitanje može li ovakav rast prodaje nadoknaditi visoke troškove proizvodnje BEV-ova koji nastavljaju smanjivati profitne marže.


    Osim toga, njemački proizvođači automobila suočavaju se s velikim padom zarade od svojih zajedničkih ulaganja u Kini.


    Prema Goldman Sachsu, zarada od tih ulaganja pala je za 36% u 2024. godini, što odražava šire probleme koje zapadni proizvođači imaju na najvećem svjetskom tržištu automobila.


    Galliers je dodao da su Ford i General Motors već zabilježili gubitke u Kini, a postoji zabrinutost da bi europski proizvođači mogli slijediti njihov primjer.


    Porsche i Mercedes: smanjeni izgledi za rast


    Goldman Sachs smanjio je ocjenu Porsche SE sa "Kupi“ na "Prodaj“, ističući ograničene izglede za rast u 2025. godini i tekuće financijske rizike. "Vidimo ograničen prostor za rast zarade u 2025.“, rekao je Galliers, navodeći smanjenje potražnje za BEV-ovima na zapadnim tržištima i stalne izazove u Kini.


    Porsche se suočava i s financijskim izazovima, uključujući visoku zaduženost i napore Volkswagena na restrukturiranju, što bi moglo ograničiti moguća poboljšanja u poslovanju.


    Goldman Sachs ne očekuje značajan pad neto duga Porschea ispod 4 milijarde eura prije 2027. godine.


    Za Mercedes-Benz AG također je došlo do smanjenja rejtinga, s pomakom s "Kupi“ na „Neutralno“.


    Izvještaj navodi stalnu neizvjesnost oko prodaje luksuznih vozila, posebno u svjetlu slabije potražnje na ključnim tržištima, mješovitih reakcija na AMG modele i starenja S-klase.


    Mercedesova prilagođena zarada prije kamata i poreza (EBIT) za automobilski odjel smanjena je za 44% u 2024., s očekivanim padom za cijelu godinu od 40%.


    Goldman Sachs prognozira dodatni pad od 14% u 2025. godini, prije skromnog oporavka u 2026.


    "Ulagači će vjerojatno zahtijevati reviziju kratkoročnih i srednjoročnih ciljeva marže Mercedesa“, rekao je Galliers, ističući da profitabilnost BEV-a i slabiji doprinos Kine ostaju ključni problemi.


    Unatoč izazovima, Goldman Sachs ističe i potencijalne prilike za Mercedes, osobito u tehnologiji autonomne vožnje i partnerstvu s Nvidijom.


    (Izvor: AP Photo/David Zalubowski)


    Trgovinski rizici i tarifne neizvjesnosti


    Dodatni izazovi za industriju dolaze iz trgovinskih i tarifnih rizika. Europska unija nedavno je uvela carine na kineske BEV-ove, a mogućnost eskalacije trgovinskih napetosti, poput onih iz vremena administracije Donalda Trumpa, mogla bi dodatno poremetiti globalne opskrbne lance.


    Galliers ističe da je automobilska industrija globalna i da su mnogi proizvođači osjetljivi na bilo kakve promjene u trgovinskim tarifama.


    Postoji li nada


    Unatoč svim izazovima, Goldman Sachs ističe Renault kao potencijalnog predvodnika europske automobilske industrije.


    Fokus francuskog proizvođača na troškovnu disciplinu i inovativne proizvode mogao bi mu pomoći da bolje upravlja tržišnim turbulencijama u odnosu na svoje njemačke konkurente.


    Pitanje je sada hoće li se poznati europski proizvođači automobila uspjeti prilagoditi ubrzano mijenjajućem tržištu. Kao što Galliers zaključuje: „Globalni problemi opterećuju automobilsku industriju već gotovo cijelo desetljeće.“

    Možda će vam se svidjeti