Dok su Kina i Sjeverna Amerika zadržale snažan rast prodaje električnih vozila, evropska prodaja električnih vozila je opala, jer se Njemačka suočava sa sve većim političkim i ekonomskim promjenama.
Prošla godina se pokazala kao rekordna za električna vozila (EV) sa globalnom prodajom akumulatorskih električnih vozila (BEV) i plug-in hibrida porasla za 25 posto na 17,1 milion jedinica, prema Rho Motionu.
Decembar 2024. bio je četvrti mjesec zaredom rekordne prodaje, s više od 1,9 miliona prodatih primjeraka širom svijeta. Ovo je povećanje od 5 posto u odnosu na novembar.
Kontinuirani rast kineskog tržišta električnih vozila također je doprinio prošlogodišnjim snažnim performansama s kineskom prodajom električnih vozila koja je porasla za 40 posto na 11 miliona jedinica u odnosu na prethodnu godinu. To je prvenstveno zbog značajnih vladinih poticaja i subvencija koje su date proizvođačima električnih vozila.
Slično, u Kanadi i SAD-u, tržišni udio je porastao za 9 posto na 1,8 miliona jedinica u 2024., podržan od planova budućeg američkog predsjednika Donalda Trumpa da smanji porezne olakšice za vozila.
Međutim, evropsko tržište električnih vozila nastavilo je donekle da se bori. Prodaja širom EU, Evropskog udruženja za slobodnu trgovinu (EFTA) i Ujedinjenog Kraljevstva pala je za 3 posto na 3 miliona jedinica, u poređenju sa prethodnom godinom. Smanjenje vladinih poreskih olakšica doprinijelo je padu prodaje u Njemačkoj, što je dovelo do smanjene prodaje električnih vozila u Evropi.
Velika Britanija je također nadmašila Njemačku i zauzela krunu kao najveće evropsko tržište akumulatorskih električnih vozila prošle godine.
Charles Lester, menadžer podataka u Rho Motionu, rekao je u saopćenju za javnost na web stranici kompanije: "Nakon rekordne 2023. godine za prodaju električnih vozila, ušli smo u 2024. s određenim optimizmom u pogledu tržišta uprkos udarnim vjetrovima. Dok je globalno tržište u cjelini poraslo, rastući za četvrtinu tokom godine, regionalni dispariteti su također rasli. Evropsko tržište se smanjilo za 3 posto, a kinesko je poraslo za 40 posto.
“U Sjevernoj Americi, rast od 9 posto uglavnom se može pripisati potrošačkim subvencijama, a više u Velikoj Britaniji, ZEV mandat je snažno podstakao proizvođače da guraju svoje automobile s niskim emisijama. U međuvremenu, ukidanje subvencija u Njemačkoj imalo je razoran utjecaj na cijelo evropsko tržište, ako SAD slijede njihov primjer, možemo vidjeti isto i tamo.”