Tesla je zabilježila dramatičan pad prodaje svojih vozila u Njemačkoj, s padom od 59% na godišnjoj razini u januaru, prema podacima Savezne uprave za motorni promet. Proizvođač električnih vozila registrirao je samo 1.277 novih automobila u tom mjesecu, što je najniža brojka zabilježena od srpnja 2021. godine. Unatoč tome što je njemačko tržište električnih vozila poraslo za 54%, Teslin tržišni udio pao je sa 14% na 4%.
Stručnjaci smatraju da je niz faktora mogao pridonijeti ovom padu prodaje.
Jedan od glavnih razloga vjerojatno je sve veći status izvršnog direktora Elona Muska kao političke figure i njegova kontroverzna podrška ekstremnoj desnici.
Musk je u posljednjem razdoblju otvoreno podržao krajnje desnu stranku Alternativa za Njemačku (AfD), koja se protivi multikulturalizmu i zalaže za masovnu deportaciju migranata.
Na događaju AfD-a prošlog mjeseca Musk je izjavio da je "dobro biti ponosan na njemačku kulturu, njemačke vrijednosti" te naglasio da "ne smijemo izgubiti to u nekoj vrsti multikulturalizma koji sve razvodnjava".
Također je rekao da "djeca ne bi smjela biti kriva za grijehe svojih roditelja, a kamoli svojih pradjedova i baka", što je očigledno upućivanje na njemačku nacističku prošlost.
Muskovo angažiranje u njemačkoj politici dolazi u trenutku kada je postao ključni saveznik bivšeg američkog predsjednika Donalda Trumpa, a njegova uloga u američkoj političkoj areni postaje sve jača.
Osim toga, Musk je uveo inicijativu pod nazivom DOGE, program radikalnog rezanja troškova, koji je postao prepoznatljiv u Sjedinjenim Državama kao inicijativa za učinkovitost vlade.
Ovaj politički aktivizam, smatraju mnogi, može imati negativan utjecaj na Teslu, jer je moguće da političke stavove Muska percipiraju kao kontroverzne, što može utjecati na imidž brenda, osobito u Europi.
Uz Muskov politički angažman, stručnjaci ukazuju i na druge faktore koji bi mogli biti odgovorni za pad prodaje Teslinih vozila.
Jedan od njih je lansiranje Teslinog Modela Y, zbog kojeg su neki potencijalni kupci možda odlučili odgoditi kupnju i pričekati novi model, koji bi trebao biti lansiran u prvoj polovici ove godine.
Osim toga, nestašica zaliha koja je nastala nakon povećanja proizvodnje krajem prošle godine također bi mogla biti faktor u padu prodaje.
Tesla nije prošla samo u Njemačkoj, već je također zabilježila pad prodaje u drugim europskim zemljama.
U Francuskoj je prodaja pala za 63%, dok je u Ujedinjenom Kraljevstvu smanjena za 12%.
Ovi padovi mogu ukazivati na šire tržišne izazove s kojima se Tesla suočava, uključujući rast konkurencije i moguće poteškoće u proizvodnji.
Zdravstveni i politički faktori, zajedno s problemima u opskrbi i konkurenciji, stvaraju složenu situaciju za Teslu na europskim tržištima.
Brend će morati balansirati između inovacija i političkih stavova svog vođe kako bi se vratio na staze rasta u ovom izazovnom okruženju.