Loader
Loader
Pronađite nas

Usvojen izvještaj Komisije za praćenje rada Agencije za prevenciju korupcije

Posljednji radni dan sedmice donosi gužve na cestama u BiH

    U BiH počinje dvodnevni bojkot trgovina: Građani ponovo traže niže cijene

    U BiH počeo novi bojkot trgovina (Izvor: Euronews BiH)
    Amina Delić
    Objavljeno

    Nakon jednodnevnog bojkota trgovina koji je održan u prošli petak, 31. januara, u Bosni i Hercegovini počinje dvodnevni bojkot trgovina zbog visokih cijena, a građani su pozvani da se suzdrže od bilo kakve kupovine, uz poruku "Ne kupuj!"

    ADVERTISEMENT

    Suad Đozić, osnivač Facebook grupe koja je pozvala građane na bojkot, poručio je kako će se bojkot nastaviti do ispunjenja svih zahtjeva i smanjenja cijena.


    Inicijatori bojkota, apelirali su da građani racionaliziraju potrošnju i ostalim danima, te da kupuju samo nužne namirnice, a da danas i sutra ne kupuju apsolutno ništa.


    (Ne)uspjeh prvog bojkota


    Fotografije i videosnimci koji su objavljivani na dan bojkota, ukazuju na to da su građani 31. januara izbjegavali odlazak u prodavnice, a posebno u velike trgovačke lance.


    Bojkot u BiH (Izvor: PrtSc/fb Bojkot u BiH/ Foto: Euronews BiH)


    Međutim, podaci poreznih uprava iz Federacije Bosne i Hercegovine i Republike Srpske pokazali su kako se građani, u većem broju, nisu odazvali akciji.


    Porezna uprava FBiH (Izvor: Facebook)


    Podsjećamo, prema službenim podacima Porezne uprave Federacije BiH na dan 31. januara 2025. godine na području Federacije BiH evidentiran je ukupan promet u iznosu 251.568.163 KM, promet trgovinske djelatnosti na području Federacije BiH iznosio ukupno 101.908.646 KM.


    Na dan 30. januara 2025. godine, dan uoči prvog bojkota, na području Federacije BiH evidentiran je ukupan promet u iznosu 199.668.251 KM, što bi značilo da je promet bio manji uoči bojkota, nego na dan bojkota. Promet trgovina na području Federacije BiH na dan uoči bojkota iznosio je ukupno 101.538.760 KM, što je također manje nego na dan bojkota za stotine hiljada.


    Na dan 24. januara 2025. godine, što je točno sedam dana ranije u odnosu na petak – dan bojkota, na području Federacije BiH ukupan promet iznosio je 175.927.100 KM.

    Promet trgovina na području Federacije BiH iznosio je ukupno 92.287.812 KM, dok je, na dan bojkota iznosio 101.908.646 KM.


    Prema podacima Porezne uprave Republike Srpske promet za 31. januar (petak) bio je 59,3 miliona KM, što je za 16 miliona KM više od prometa dan ranije, za 30. januar, koji je iznosio 42,5 miliona KM.


    Reakcije na društvenim mrežama - smatraju bojkot uspješnim


    Facebook grupa BOJkot.ba, koja broji više od 70.000 članova, saopćila je da su trgovine zabilježile značajan pad prometa i najavila nastavak bojkota.


    "Bojkot je uspio u cijeloj Bosni i Hercegovini. Mediji, članovi grupe i sami zaposlenici javljaju o strašnom padu prometa. Ujedinjeni smo svi, bez obzira na vjersku, nacionalnu i stranačku pripadnost. Sarajevo, Mostar, Banja Luka, Trebinje, Tuzla, Zenica, Živinice...", naveo je administrator ove grupe.


    Najava snižavanja cijena u Federaciji i RS


    Dok se u Federaciji Bosne i Hercegovine konačni spisak proizvoda, čije će cijene biti snižene i zaključane očekuje danas, ministar trgovine i turizma Republike Srpske Denis Šulić kazao je da će u RS od 3. marta biti uvedena paleta proizvoda sa nultom stopom marže, ali da će spisak tih proizvoda biti definiran tek u narednim sedmicama.


    Denis Šulić ministar trgovine i turizma Republike Srpske (Izvor: Instagram/MTT RS)


    "Nastavljamo kampanju `Društveno odgovorno`. Kampanja sa nula odsto marže trajaće od marta do 30. juna, dok će kampanja Društveno odgovorno trajati i nakon toga", izjavio je Šulić.


    Podsjećamo, kako je Federalni ministar trgovine Amir Hasičević za Euronews BiH kazao kako će generički osnov za odabir artikala, koji će biti obuhvaćeni ovom akcijom, biti 50 proizvoda koji su već bili u okviru prošle akcije "Zaključane cijene".


    Amir Hasičević (Izvor: Ustupljena fotografija)


    "Ovi proizvodi pretežno uključuju osnovne prehrambene i higijenske artikle, većinom domaćih proizvođača. Ovim pristupom se nastoji osigurati da najvažniji proizvodi za svakodnevnu potrošnju budu dostupni građanima po povoljnijim cijenama, uz održavanje konkurentnosti na tržištu", zaključio je Hasičević.


    Izmjene u listi proizvoda za zaključavanje cijena


    Prema riječima predsjednika Udruženja poslodavaca FBiH Adnana Smailbegovića, akcija zaključavanja cijena bit će slična prošloj, ali s određenim izmjenama.


    Otkrio nam je da se na novoj listi neće naći kakao, kafa, čokolada i keks, naglašavajući kako ti proizvodi ne spadaju u kategoriju socijalnih proizvoda, te da će fokus biti na snižavanju i zaključavanju cijena osnovnih životnih namirnica.


    "To je brašno, ulje, šećer, mlijeko, pavlaka, higijenski artikli par njih i to bi trebao biti dogovor u lancu između proizvođača, veleprodje i maloprodaje, tako da svi maksimalno smanje svoje marže kako bi konačna cijena bila što jeftinija za potrošče", pojasnio je Smailbegović.


    Bojkot trgovina, iako s različitim rezultatima u pogledu prometa, jasno je pokazao nezadovoljstvo građana visokim cijenama.


    Očekivanja su da će nova snižavanja cijena i kontrola marži uticati na smanjenje životnih troškova.

    Možda će vam se svidjeti