Loader

Loader
Pronađite nas

"Meta" na sudu u Massachusettsu: Da li Instagram izaziva ovisnost o društvenim mrežama

Od zlata do Bitcoina: Transformacija vrijednosti u digitalnom dobu

    Norveška gradi Rogfast: 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    Norveška gradi Rogfast (Izvor: Screenshot)
    Euronews.ba/Biznis.info
    Objavljeno

    Norveška gradi Rogfast, mega-projekt koji će po završetku postati najduži i najdublji podmorski cestovni tunel na svijetu.

    ADVERTISEMENT

    Tunel je dio evropske ceste E39 i treba omogućiti cestovni spoj na zapadnoj obali zemlje, uz značajno brže putovanje između ključnih gradova.


    Prema podacima norveške uprave za ceste Statens vegvesen, Rogfast je 27 kilometara duga podmorska veza koja se gradi između Randaberga i Bokna, uz krak prema ostrvskoj općini Kvitsøy. Cilj je sigurnije i efikasnije putovanje, te jačanje privrede i tržišta rada na zapadu Norveške.


    Dva kružna toka 250 metara ispod ostrva


    Jedan od najspektakularnijih detalja projekta nalazi se upravo ispod Kvitsøya: u sklopu kompleksnog podzemnog čvorišta grade se dvije velike kružne raskrsnice (rondoa), s rampama koje povezuju krak tunela prema ostrvu s glavnim tunelskim cijevima.


    Tunel, Norveška (Izvor: Screenshot)


    Prema norveškim cestama, ovaj dio se izvodi oko 250 metara ispod ostrva Kvitsøy i spada među najkompleksnije radove na projektu.


    Dubina kao malo gdje u svijetu i skraćenje puta


    Tunel će u najnižoj tački ići oko 390 metara ispod nivoa mora, što ga svrstava u apsolutni svjetski vrh po dubini, uz ukupnu dužinu od oko 26,7–27 km.


    Norveške vlasti navode da će Rogfast, kada bude završen, skratiti vrijeme putovanja između Stavangera i Bergena za oko 40 minuta, jer će zamijeniti jednu od ključnih trajektnih veza na ruti E39, prenosi Biznisinfo.ba.


    Rokovi, cijena i šta je “najnovije” na projektu


    Prema službenim podacima, Rogfast bi trebao biti otvoren 2033. godine, a ukupni trošak projekta procijenjen je na 20,6 milijardi norveških kruna (u cijenama iz 2020.).


    Među najnovijim informacijama iz Norveške je i to da se projekat nastavlja širiti kroz nove velike ugovore za tehničke sisteme unutar tunela (elektrooprema, kablovi, komunikacije i sigurnosni sistemi), koji se ugovaraju kroz višegodišnje faze, paralelno s glavnim građevinskim radovima.


    Zašto je Rogfast toliko važan


    Rogfast je dio šire ambicije Norveške da E39 postane kontinuirana, brža i pouzdanija saobraćajna arterija duž zapadne obale. Osim što smanjuje ovisnost o trajektima, projekat je važan i zbog šireg ekonomskog efekta: bržeg transporta roba, stabilnijih logističkih tokova i jačeg povezivanja lokalnih zajednica s regionalnim centrima.

    Možda će vam se svidjeti