Instagram je predstavio novu funkciju zasnovanu na vještačkoj inteligenciji, koja omogućava korisnicima da prilagode algoritam za oblikovanje njihove stranice za preglede videosnimaka.
Instagram je to nazivao pionirskim potezom ka većoj kontroli koju bi imali korisnici.
Aplikacija u vlasništvu Mete uvodi opciju "Vaš algoritam", dostupnu preko ikone u gornjem desnom uglu "rilova", gdje se prikazuju teme za koje Instagram smatra da su interesantne korisnicima na osnovu njihove historije pregleda.
Meta je navela u svom blogu da korisnici sada mogu direktno da kažu platformi koje teme žele da vide više ili manje, a preporuke se prilagođavaju u realnom vremenu.
Društvene mreže se suočavaju sa sve većim pritiskom regulatora i korisnika da osiguraju veću transparentnost u vezi sa algoritamskim odabirom sadržaja.
Kritičari dosadašnjeg načina rada kažu da algoritmi mogu da stvore skučeno informativno okruženje ili da promovišu štetan sadržaj.