Današnje društvo, prema riječima dekana Filozofskog fakulteta Univerziteta u Banjaluci Srđana Dušanića, suočeno je sa spiralom konflikta i zasićeno negativnim sadržajima.
U tom kontekstu, sve je veća potreba za inicijativama koje će doprineti stvaranju pozitivnih društvenih promjena.
Na predstavljanju inicijative za uvođenje mirovne pedagogije na univerzitetima u BiH, Dušanić je istakao da je neophodno djelovati kako bi se društvo poboljšalo. Cilj ove inicijative je da studenti steknu osnovna teorijska znanja o konfliktima, nasilju i izgradnji mira, kao i praktične vještine za rješavanje konkretnih problema. Kroz ovakav pristup obrazovanju, stvaraju se kompetentni i odgovorni mladi ljudi spremni da doprinesu društvu, prenosi Srna.
Mirovna pedagogija nudi studentima alate za jačanje povjerenja, smanjenje predrasuda i izgradnju razumijevanja, čime se postavljaju temelji za inkluzivnije i mirnije zajednice.
Šejla Bjelopoljak sa Pedagoškog fakulteta Univerziteta u Bihaću naglasila je da ovaj pristup uključuje i vaspitnu komponentu nastave, jer se kompetencije za mirovni rad ne stiču tek po završetku fakulteta, već tokom studija, kroz inicijalno obrazovanje budućih nastavnika.
Ova inicijativa već je integrisana u 14 univerzitetskih programa na fakultetima u Banjaluci i Bihaću, a planira se širenje na još 24 programa na četiri javna univerziteta u Bosni i Hercegovini tokom narednog semestra.
Događaj je organizovao Centar za mirovne inicijative "Step baj step", uz podršku UNDP-a i Fonda za izgradnju mira UN.
Dodatni korak ka jačanju ove inicijative predstavlja i potpisivanje sporazuma o saradnji između Filozofskog fakulteta Univerziteta u Zenici i Centra "Step baj step". Dekanica ovog fakulteta, Alica Arnaut, istakla je da će formalizacija saradnje otvoriti prostor za razvoj različitih projekata i njihovu implementaciju na fakultetu.