Svježe, domaće, iz Lijevča, Semberije, Posavine ili iz Hercegovine, neprskano, organsko, tim riječima na tržnicama širom Bosne i Hercegovine reklamiraju proizvode. No, zelene pijace sve više gube bitku sa tržnim centrima, pokazuje i statistika.
Vrijednost prodaje poljoprivrednih proizvoda na zelenim pijacama u septembru 2024. godine u Republici Srpskoj iznosila je 1 341 381 KM, što u poređenju sa istim mjesecom prethodne godine predstavlja smanjenje od 91 680 KM (6,4%). U poređenju sa avgustom 2024. godine, vrijednost prodaje u septembru 2024. godine veća je za 79 319 KM (6,3%).
"U strukturi ukupne prodaje poljoprivrednih proizvoda na zelenim pijacama u septembru 2024. godine, povrće je učestvovalo sa 42,8%, voće sa 17,4%, mlijeko i mliječni proizvodi sa 15,4%, živina i jaja sa 5,8%, grupa ostali proizvodi sa 6,1%, med i vosak sa 5,1%, žita i proizvodi od žita sa 3,0%, grožđe sa 2,8% i prerađevine voća sa 1,6%", saopštavaju iz Zavoda za statistiku RS.
Dok se na tržnicama bilježi smanjenje prodaje, povrće i voće zadnjih godina najviše se kupuje u supermarketima. Zašto, ako tržnice nude domaće, građani uglavnom slično odgovaraju:
"Jeftinije je u marketima, imaju više akcija".