Loader

Loader
Pronađite nas

Forto: Budućnost BiH je u jačanju privatnog sektora

RiTE "Ugljevik" ponovo u blokadi

    U oktobru završetak dionice autoceste 5c između Zenice i Žepča

    Euronews.ba
    Objavljeno

    Radi se o dionici Poprikuše – Nemila, u dužini od 5,5 kilometara, a sklopu koje čak 83 posto radova predstavljaju objekti – mostovi, vijadukti i tuneli.

    ADVERTISEMENT

    Do oktobra ove godine biće završena još jedna dionica autoceste na Koridoru 5c. Riječ je o dionici Poprikuše – Nemila u dužini od 5,5 kilometara koja se nalazi između Zenice i Žepča.


    O napretku izgradnje ove dionice Javno preduzeće Autoceste FBiH je javnost izvijestilo prije nekoliko dana u promotivnom videu. Šefica gradilišta Jasmina Mihajlović je rekla da su radovi na ovoj dionici, prema idejnom i glavnom projektu, podrazumijevali izgradnju mosta Golubinja 1, vijadukta Golubinja 1, petlje i odmorišta Golubinja, mosta Željeznica, tunela Golubinja u dužini od 3,6 kilometara koji je trenutno najduži tunel na Koridoru 5c, mosta Bosna, mosta Kovanići, te istoimenog nadvožnjaka, potpornih zidova i stabilizaciju kosina. Također, u sklopu izgradnje ove dionice predviđeno je i premještanje i izgradnja lokalnih puteva.


    „U sklopu ove dionice 4,6 kilometara ili 83 posto predstavljaju objekti – mostovi, vijadukti i tuneli. To nam zapravo govori koliko je ova dionica kompleksna za izgradnju. U ovom trenutku su završeni svi glavni radovi na tunelu Golubinja, a to podrazumijeva iskop, izgradnju temelja, hidroizolociju, sekundarnu oblogu i bočne drenažne cijevi. U toku su završne aktivnosti u tunelu koje obuhvataju elektro-mašinske radove, odnosno ugradnju potrebne opreme. U završnoj fazi izgradnje su i mostovi i na njima se trenutno postavlja hidroizolacija, asfaltira se nosivi sloj, te ugrađuju rukohvati. U završnoj fazi je i stabilizacija kosina“, kazala je Mihajlović, prenosi sajt BIHAMK-a.


    Na ovoj dionici će se nalaziti i Centar za kontrolu prometa i naplatna stanica i u toku su radovi u unutrašnjosti ovog objekta – ugrađuje se stolarija, a u njegovoj blizini se postavlja tampon, te se obavlja iskop za konstrukciju rezervoara.


    „Što se tiče izazova na koje smo naišli tokom izgradnje ove dionice, posebno je bilo zahtjevno izgraditi tunel Golubinja, jer smo se susreli s geologijom koja je bila mnogo složenija od one koja je definisana u tenderskoj dokumentaciji. Prilikom iskopa tunela izvođač radova se susreo s geološkim fenomenom koji se prvi put viđa na ovim prostorima, a zove se block-in-matrix, što znači da se unutar tla nalazili veliki i mali blokovi, zbog čega je izvođač bio primoran da ugrađuje mnogo teže podgradne sisteme od onih koji su bili predviđeni tenderskom dokumentacijom, što je dovelo do dodatnih troškova. Sve građevinske radove bismo trebali završiti do kraja augusta ili početka septembra, nakon toga slijedi priprema dokumentacije za tehnički prijem i pribavljanje svih neophodnih saglasnosti i dozvola, što bi sve moglo biti gotovo do oktobra ove godine“, pojasnila je Mihajlović.

    Možda će vam se svidjeti