Prema podacima Agencije za statistiku BiH, Granični prelaz Gradiška je najprometniji prelaz u BiH za putnički saobraćaj, a u teretnom prometu zauzima drugo mjesto po količini prevezene robe na ulazu i izlazu iz zemlje.
Podaci Agencije za statistiku BiH za drugi kvartal 2025. godine pokazuju da je najprometniji granični prelaz po ukupnoj količini prevezene robe (ulaz i izlaz) Granični prelaz Šamac. Promet robe i vozila i dalje je najizraženiji na granici s Hrvatskom, gdje su Šamac, Gradiška i Orašje ključne tačke teretnog saobraćaja.
Podaci u drugom kvartalu 2025. godine, posmatrajući ukupnu količinu prevezene robe na ulazu i izlazu iz Bosne i Hercegovine, pokazuju da je najprometniji granični prelaz bio Šamac. Promet robe i vozila i dalje je najviše koncentriran na granici s Hrvatskom, gdje su Šamac, Gradiška i Orašje najvažnije tačke za teretni transport.
Prema količini prevezene robe na ulazu u BiH, najveći obim zabilježen je upravo na prelazu Šamac, preko kojeg je primljeno 234.244 tone robe. Slijede Orašje s 197.676 tona i Gradiška sa 185.927 tona. Kada je riječ o izlazu robe iz zemlje, Šamac je ponovo u vrhu sa 267.486 tona, dok Gradiška bilježi 255.874 tone, a Orašje 245.454 tone.
Najveći broj teretnih vozila, 70 posto, u BiH ulazi preko graničnih prelaza s Hrvatskom, dok 20,6 posto stiže preko prelaza sa Srbijom, a 9,4 posto preko Crne Gore.
Kao i na ulazu, i na izlazu dominiraju prelazi prema Hrvatskoj, preko kojih izlazi 82,3 posto ukupnog broja teretnih vozila, dok Srbija učestvuje sa 13,6 posto, a Crna Gora sa 4,1 posto.
Gradiška, iako drugi po količini teretne robe, ipak je uvjerljivo najvažniji granični prelaz u BiH kada je riječ o putničkom saobraćaju. Prema podacima iz Tematskog biltena SAOBRAĆAJ 2024 Agencije za statistiku BiH, koji obuhvata promet u 2023. godini, ovaj prelaz bilježi najveći protok putnika i motornih vozila u državi. U 2023. godini preko Gradiške je prešlo ukupno 4.652.904 putnika i 1.737.257 putničkih motornih vozila, što ga svrstava daleko ispred ostalih prelaza u BiH.
Pored Gradiške, među važnim cestovnim graničnim tačkama nalaze se i Bijača, jedan od najvažnijih prelaza na jugu zemlje poznat po intenzivnom teretnom, ali i putničkom prometu s Hrvatskom, zatim Brod, takođe značajan prelaz prema Hrvatskoj sa snažnim putničkim i teretnim opterećenjem, te prelazi Rača i Zvornik, ključni za saobraćaj prema Srbiji.
Ukupan cestovni granični promet teretnih motornih vozila na ulazu u Bosnu i Hercegovinu u drugom kvartalu ove godine iznosio je 65.900 vozila, što predstavlja porast od 5,2 posto u odnosu na isti period 2024. godine. Struktura ulaznih vozila pokazuje da domaća teretna vozila čine 62,2 posto ukupnog ulaza, dok su strana teretna motorna vozila zastupljena sa 37,8 posto. U odnosu na prošlu godinu, broj domaćih vozila porastao je za 8,5 posto, dok je broj stranih povećan za svega 0,3 posto.