Kina je u septembru izvezla više od 60.000 električnih vozila u Evropsku uniju, a isporuke su skočile na drugi najviši nivo u istoriji uoči najave dodatnih tarifa krajem oktobra.
Kineske kompanije su prošlog mjeseca u EU isporučile 60.517 električnih vozila, što je 61 posto više nego u istom mjesecu prošle godine, prenosi Bloomberg.
Prethodni vrhunac kineskog izvoza električnih vozila u Evropsku uniju zabilježen je u oktobru 2023. godine, odnosno u periodu kada je Evropska komisija pokrenula istragu o kineskim subvencijama za proizvodnju električnih automobila.
Zemlje Evropske unije glasale su 4. oktobra za uvođenje novih tarifa do 35 posto na električna vozila proizvedena u Kini, a deset zemalja članica, uključujući Francusku, Italiju i Poljsku, podržalo je tu mjeru.
Kina i Evropska unija još pregovaraju o alternativnom rješenju problema, ali se očekuje da će carine stupiti na snagu krajem oktobra.
Izvršni direktor njemačkog proizvođača automobila Mercedes Ola Kelenius pozvao je juče Evropsku uniju da odgodi uvođenje dodatnih carina kako se ne bi ugrozili navedeni pregovori između Brisela i Pekinga.
"Treba nam više slobodne trgovine umjesto trgovinskih barijera", rekao je šef Mercedesa.