Greenpeace je saopštio da je pregledao satelitske snimke koji pokazuju naftu koja se razlila na oko 1.500 hektara od mjesta nesreće.
Sudar dva naftna tankera istočno od Hormuškog moreuza mogao bi izazvati potencijalnu ekološku katastrofu, saopštio je Greenpeace u četvrtak.
Dva ogromna tankera, ADALYNN i Front Eagle, srušila su se u utorak, 17. juna, u Omanskom zaljevu i zapalila se prije nego što je Nacionalna garda Emirata intervenisala kako bi evakuisala članove posade. Prema vlastima Emirata, nije bilo prijavljenih povreda.
Satelitski podaci iz NASA-inog Sistema za informacije o požarima za upravljanje resursima pokazali su toplotne potpise u tom području rano u utorak ujutro.
Koliko nafte prevoze tankeri?
Greenpeace je saopštio da je pregledao satelitske snimke koji pokazuju naftu koja se razlila na oko 1.500 hektara od mjesta nesreće.
Tanker ADALYNN, star 23 godine, pripadao je takozvanoj ruskoj "floti u sjeni" - poznatoj po upravljanju starijim brodovima ispod osnovnih sigurnosnih standarda - i moguće je da je prevozio oko 70.000 tona sirove nafte, saopštila je grupa.
"Ovo je samo jedan od mnogih opasnih incidenata koji su se dogodili posljednjih godina", rekla je Farah Al Hattab iz odjela Greenpeacea za Bliski istok i Sjevernu Afriku, dodajući da takva izlijevanja nafte "ugrožavaju morski život".
Ministarstvo energetike i infrastrukture Ujedinjenih Arapskih Emirata nije odgovorilo na zahtjev za komentar, piše Euronews.com.
Izraelsko-iranski sukob izaziva zabrinutost u vezi s brodarstvom
Nije bilo odmah jasno šta je uzrokovalo incident u utorak. Britanska firma za pomorsku sigurnost Ambrey rekla je da to nije povezano s borbama između Izraela i Irana.
Hormuški moreuz, u blizini mjesta gdje se dogodio sudar, strateški je pomorski ulaz u Perzijski zaljev i kroz njega prolazi oko petina svjetske nafte, prema podacima Američke uprave za energetske informacije.
U 2024. godini, prosječno 20 miliona barela nafte je prolazilo kroz njega dnevno.
Nakon što je Izrael 13. juna pokrenuo zračne napade na Iran, cijene nafte su porasle zbog zabrinutosti oko toga hoće li Islamska Republika blokirati plovni put.
Stručnjaci za pomorske brodove kažu da su brodovlasnici sve oprezniji u korištenju plovnog puta, pri čemu su neki brodovi pojačali sigurnost, a drugi otkazali rute tamo.
Kako se izraelsko-iranski sukob intenzivirao tokom vikenda, stotine brodova u tjesnacu su vidjele isprekidane navigacijske signale i morale su se više oslanjati na radar.
Financial Times je 13. juna izvijestio da je najveća svjetska kompanija za naftne tankere, Frontline, koja je vlasnik tankera Front Eagle, uključenog u nesreću u utorak, saopštila da će odbiti nove ugovore za plovidbu u Zaljev kroz Hormuški tjesnac.