U Sjedinjenim Američkim Državama danas su stupile na snagu carine od 25 posto na uvoz motora, mjenjača i drugih ključnih automobilskih dijelova.
Predsjednik SAD Donald Trump izjavio je da je nova carina, zajedno s porezom na uvoz automobila od 25 posto koji je stupio na snagu prošlog mjeseca, usmjerena na podsticanje proizvođača automobila da više proizvode unutar SAD-a, prenosi BBC.
Međutim, analitičari navode da bi širenje proizvodnje u SAD moglo doći na račun proizvodnje u drugim zemljama, a istovremeno bi dovelo do viših troškova za kompanije i, na kraju, do viših cijena za potrošače.
Za sada su kompanije djelimično zaštićene jer je zbog straha od rasta cijena došlo do naglog povećanja prodaje, piše BBC.
General Motors i Ford su ove sedmice objavili da se dvocifreni rast prodaje nastavio i tokom aprila. Ipak, General Motors je upozorio da očekuje čak pet milijardi dolara novih troškova ove godine kao rezultat uvedenih carina, uključujući oko dvije milijarde dolara troškova za automobile proizvedene u Južnoj Koreji i izvezene u SAD.
Izvršni rukovodioci navode da sada očekuju rast cijena za oko jedan posto, umjesto pada koji je ranije bio predviđan.
Automobilske kompanije, uključujući Stellantis, proizvođača Jeepa, Fiata i Chryslera, povukle su svoje finansijske smjernice za narednu godinu, ističući neizvjesnost kao glavni razlog.

Skoro polovina vozila prodatih u SAD prošle godine bila su iz uvoza.
Kada je Trump u martu najavio planove za uvođenje 25-postotne carine na automobile i određene auto-dijelove, uz niz drugih carinskih mjera, to je izazvalo šok u automobilskoj industriji, uz brojna upozorenja na porast cijena i rizike za proizvodnju i prodaju, navodi BBC.
Trump je od tada ublažio svoju politiku, naročito prema Meksiku i Kanadi, ključnim dijelovima lanca snabdijevanja automobilske industrije, zahvaljujući desetljećima slobodne trgovine između te tri zemlje.
Prema trenutnim pravilima, dijelovi proizvedeni u Meksiku i Kanadi, u skladu sa sporazumom o slobodnoj trgovini, bit će izuzeti iz sistema carina.
Iako su zvaničnici u početku izuzeće opisali kao privremeno, najnovija uputstva carinskih organa sugeriraju da će ono vjerovatno ostati na snazi.
Trump je ove sedmice također potpisao mjere koje štite kompanije od plaćanja višestrukih carina na isti proizvod, dok je uspostavljen dvogodišnji sistem koji proizvođači automobila mogu koristiti kako bi smanjili carinske troškove za dijelove uvezene iz drugih zemalja, a korištene u vozilima sastavljenim u SAD-u.
Administracija je također ranije objavila da firme koje uvoze vozila proizvedena u Kanadi i Meksiku neće plaćati carine na sadržaj koji je proizveden u SAD.