Finansijska konstrukcija za prugu Beograd-Niš je zatvorena i planirano je da se gradi u nekoliko faza, rekao je za RTS ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Republike Srbije Goran Vesić.
On je najavio je da bi prvi radovi mogli da počnu naredne godine i da mogu trajati tri do pet godina. Tokom izvođenja radova neće biti obustave saobraćaja. ''Kada završimo prugu Beograd-Niš imaćemo 437 kilometara brze pruge'', istakao je Vesić.
Vlada Srbije je prije nekoliko dana odobrila prostorni plan za prugu od Beograda do Niša. Predviđena je modernizacija postojeće željezničke pruge na tri dionice: Velika Plana-Gilje; Paraćin-Stalać i Đunis-Trupale, ukupne dužine oko 109 kilomeratara. Nakon toga vozovi će ići brizinom od 200 kilometara na sat.
Evropska komisija ocijenila je da je Srbija u oblasti saobraćaja visoko usklađena sa EU, piše u godišnjem izvještaju o napretku. Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić kaže da je ponosan na taj izvještaj i ocjenjuje da on pokazuje da je Srbija postigla dobar nivo usklađenosti sa EU.
"EU je od 2.000 godine dala više od milijardu evra pomoći samo u oblasti saobraćaja. Vlada ne zaboravlja da EU jedina daje bespovratna sredstva. Naš cilj je EU", istakao je Vesić.
Vlada priprema osam zakona iz oblasti saobraćaja, koji bi trebalo da uđu u skupštinsku proceduru, naveo je Vesić. On kaže da očekuje njihovo usvajanje u prvom kvartalu sljedeće godine. Kako je napomenuo, kad to uradimo bićemo usklađeni sa EU.
Evropska Unija će u narednom periodu izdvojiti 500 milijardi evra za koridore, rekao je Vesić uz podjećanje kako se na tom dijelu nalazi i Srbija, koja će moći da koristi dio tih sredstava.
Govoreći o izgradnji pruge Beograd-Niš, za čije radove je Vlada Srbije dala zeleno svjetlo, Vesić je rekao da će se izgradnja pruge odvijati u nekoliko faza.
"Očekujemo da krajem ove i početkom sljedeće godine budu tenderi, tako da se očekuje da radovi krenu sljedeće godine", najvio je ministar.