Nvidia i AMD već neko vrijeme koriste umjetnu inteligenciju za smanjenje ulaznog kašnjenja (input lag). Ali, novi patent od Sonyja koristi umjetnu inteligenciju na vrlo neobičan način: tehnologija se kombinira s kamerom kako bi unaprijed predvidjela pritiske tipki.
Patent pod nazivom WO2025010132 – TIMED INPUT/ACTION RELEASE, koji je primijetio Tech4Gamers, opisuje korištenje strojnog učenja za predviđanje pokreta igrača prije nego što ih dovrši, što bi teoretski moglo smanjiti ulazno kašnjenje.
AI model i vanjski senzor, poput kamere, radili bi zajedno.
Kamera prati prste igrača kako bi utvrdila koju tipku će pritisnuti, dok umjetna inteligencija koristi te podatke za učenje pokreta igrača.
U osnovi, sistem bi mogao registrirati pritisak tipke prije nego što je igrač pritisne, čime bi se smanjilo kašnjenje.
Sistem bi također mogao detektirati nepotpune pokrete kontrolera i odrediti namjeravanu radnju igrača, dovršavajući je u njihovo ime.
“Može postojati kašnjenje između korisničke radnje i naknadne obrade i izvršenja naredbe od strane sistema. To rezultira odgođenim izvršenjem naredbe i neželjenim posljedicama unutar same igre", piše Sony.
Moguća alternativa pomalo jezivom konceptu kamere koja stalno promatra vaše prste jest integriranje senzora u same tipke na kontroleru, omogućujući im da detektiraju kada je prst iznad tipke.
Nvidia je vodeći zagovornik tehnologije za smanjenje kašnjenja sa svojim Reflex tehnologijama. Najnovija verzija, Reflex 2, predstavljena na CES-u, također koristi prediktivnu umjetnu inteligenciju za smanjenje kašnjenja – prema Nvidiji, za čak 75%.
Dok Reflex 2 nastavlja sinkronizirati zadatke CPU-a i GPU-a, uvodi i značajku pod nazivom Frame Warp. Ova značajka ažurira renderirane frameove prema najnovijim ulazima miša neposredno prije prikaza.
Dok GPU renderira frame, CPU izračunava poziciju kamere za sljedeći frame koristeći najnovije podatke unosa. Frame Warp tada modificira trenutni frame kako bi odražavao ažuriranu poziciju, osiguravajući da se akcije na ekranu bolje podudaraju s unosima igrača.
Proces uključuje prediktivnu tehniku popunjavanja koja koristi podatke o boji i dubini iz prethodnih frameova kako bi ispunila praznine stvorene tijekom modifikacije framea.