Evropski gradovi su inspirisani CopenPay sistemom nagrađivanja za dobro ponašanje u Kopenhagenu.
Desetine popularnih evropskih destinacija su u posljednjih nekoliko mjeseci uvele kazne, poreze i druga ograničenja za putnike, u pokušaju da se bore protiv prekomjernog turizma.
Međutim, prošle godine Kopenhagen je zauzeo sasvim drugačiji pristup. Grad je počeo nagrađivati turiste koji pokazuju odgovorno i savjesno ponašanje kroz inicijativu CopenPay. Glavni cilj ovog programa je da se putnicima pokaže da klimatske akcije mogu biti mnogo lakše nego što misle, u nastojanju da se promovira održivi turizam.
Podsticaji uključuju besplatno iznajmljivanje bicikala, izlete brodom i ručkove za putnike koji pomažu u zajedničkim vrtovima, skupljaju smeće i koriste javni prevoz.
Slijedeći akcije Kopenhagena, drugi evropski gradovi i destinacije poput Berlina, Helsinkija i Bremena izrazili su interes za isprobavanje istog sistema.
„Od pokretanja CopenPaya prošlog ljeta, susreli smo se s ogromnim interesom gradova i turističkih zajednica iz Evrope, Azije i Sjeverne Amerike, a svi su željeli saznati više o CopenPayu i našim saznanjima“, rekao je Søren Tegen Petersen, izvršni direktor Wonderful Copenhagena, u saopštenju za javnost.
„Do sada smo podijelili uvide o CopenPayu s više od 100 zainteresiranih strana.“
Nagrade za putovanja vlakom i duže boravke
Berlin razmatra pokretanje nove inicijative sljedeće godine, koja bi mogla nagraditi putnike koji dolaze vlakom, ostaju duže, jedu obroke na biljnoj bazi i učestvuju u ekološki prihvatljivim aktivnostima, s pogodnostima poput popusta na ulaznice za muzeje, besplatne hrane i besplatnog najma bicikala, piše Euronews Travel.
Očekuje se da će ovaj program pomoći u smanjenju jaza između turista koji žele biti odgovorniji, ali ne znaju kako, i njihovog stvarnog ponašanja.
Grad je predložio da će koristiti mobilne aplikacije i sisteme zasnovane na bodovima kako bi pojednostavio proces nagrađivanja i angažmana, uz partnerstvo s lokalnim poduzećima.
Helsinki je također zainteresiran da slijedi primjer Kopenhagena i uvede vlastitu verziju programa nagrađivanja. Vjerovatno će se posebno fokusirati na regenerativni turizam i projekte obnove Baltičkog mora, u suradnji s drugim baltičkim i nordijskim destinacijama.
Program bi također potaknuo turiste da koriste javni prijevoz i bicikliraju, s nagradama poput besplatnih obroka i izleta s popustom, između ostalih iskustava.
Slično tome, još jedan njemački grad, Bremen, već je uveo kooperativnu kampanju s Deutsche Bahnom za promociju održivog turizma, s planovima korištenja CopenPay modela za daljnji razvoj.
Kao dio programa, gosti koji dolaze u Bremen vozom preko noći dobijaju iznenađenja u obliku poklon paketa s malim poklonima i vaučerima od različitih lokalnih turističkih preduzeća.
„Kampanja je bila vrlo dobro prihvaćena od strane naših posjetilaca i ohrabrila nas je da dalje proširimo koncept, jačajući Bremen kao održivu destinaciju. Za 2026. godinu planiramo još veću inicijativu“, rekao je u saopštenju za javnost Oliver Rau, generalni direktor marketinga i turizma Bremena, Wirtschaftsförderung Bremen GmbH.
Popularne skijaške destinacije u Alpama, kao što su Via Lattea u Italiji i Les Gets-Morzine u Francuskoj, također ove godine smanjuju cijene skijaških karata do 25 posto za posjetioce koji dolaze željeznicom.
Besplatna pića i ulaz u muzeje
Nagrađivanje turista za odgovorno ponašanje nije potpuno novi koncept, jer drugi gradovi poput Londona već godinama imaju slične lokalne programe. U julu, koji je široko poznat kao Jul bez plastike, posjetioci i stanovnici Londona nagrađeni su besplatnim pićem za učešće u akcijama čišćenja.
U Švicarskoj, putnici koji se odluče istražiti zemlju javnim prijevozom dobijaju besplatan ulaz u preko 500 muzeja sa Swiss Travel Pass-om, kao i popust do 50 posto na većinu planinskih željeznica.
Wild Sweden, nagrađivana turistička kompanija, također nudi pristup spa centru i besplatan obrok u hotelu Savoy u Lulei posjetiocima koji u švedsku Laponiju stižu željeznicom na odmor posvećen polarnoj svjetlosti i divljim životinjama.
Prošlog proljeća, Normandija je pokrenula niskougljičnu tarifu koja je nudila popust od najmanje 10 posto na ulaz u 90 atrakcija i kulturnih mjesta. Ovo se odnosi na posjetioce koji dolaze u sjevernu regiju Francuske autobusom, vozom ili biciklom i može se koristiti u dvorcima, muzejima, spomenicima i parkovima, kao i za iznajmljivanje bicikala, vožnju kanuom i escape room-ovima, između ostalih aktivnosti.