Loader
Loader
Pronađite nas

Ozzy Osbourne primljen u Rokenrol kuću slavnih: "Princ tame" nagrađen kao solo umjetnik

Najposjećeniji muzej svijeta, Louvre, biće renoviran, Mona Liza dobija svoju sobu

    Barcelona Liceu predstavlja "La Traviatu", koja prikazuje budućnost opernih koprodukcija

    Drama u spavaćoj sobi s američkom sopranisticom Nadine Sierra i meksičkim tenorom Javierom Camarena (Izvor: Sergi Panizo)
    Euronews.com/Euronews.ba
    Objavljeno

    Teatar Liceu u Barceloni trenutno izvodi Verdijevu "La Traviatu", koprodukciju s tri europske operne kuće. Režiser obnove Liceu Leo Castaldi govorio je za Euronews Culture o procesu održavanja izvedbe svježom, isplativom i relevantnom tokom njezinog trajanja.

    ADVERTISEMENT


    Leo Castaldi odrastao je u svijetu arija i libreta jer mu je majka bila kostimografkinja u La Scali u Milanu, svetoj gralu opere.


    Nakon škole dolazio je gledati Irenu Monti kako izrađuje kostime za neke od najpoznatijih sopranistica i tenorâ na svijetu.


    "To je za mene bilo uvođenje u ovaj svijet. Kada radite u pozorištu, provodite puno sati u kazalištu. Sjećam se kako sam izlazio iz škole i viđao svoju majku u kazalištu. Za mene je pozorište uvijek bilo o laboratorijima i scenama iza kulisa“, prisjeća se Castaldi.


    "Najsmješnija stvar bila je u vrijeme karnevala jer bih dobio kostime koje je dizajnirao kostimografski odjel La Scale. Moji školski prijatelji uživali su u tim kostimima. Mislim da sam nekoliko poklonio svojim školskim prijateljima.“


    Godinama kasnije, 44-godišnji Talijan postao je režiser obnove "La Traviate" u Barcelonskom Gran Teatre Liceu.


    Za one izvan rijetkog svijeta opere, režiser obnove preuzima produkciju opere koja je već izvedena negdje drugdje i odlučuje trebaju li biti uvedene promjene.


    "La Traviata“, remek-djelo Giuseppea Verdija, prvi je put postavio britanski režiser Sir David McVicar, koji spada među najbolje u svijetu.


    Izazovna koprodukcija


    Produkcija Liceu postavljena je u suradnji s Teatro Real de Madrid, Welsh National Opera i Scottish Opera u Glasgowu.


    Činjenica da je ova produkcija od 1,2 miliona eura u Barceloni financirana od strane četiri različite operne kuće puno govori o modernoj operi.


    Velike troškove postavljanja produkcije poput "La Traviate" nadoknađuju različite kompanije u međunarodnom dogovoru, što postaje standardna praksa u operi i baletu.


    Privatni sektor također ima svoju ulogu jer produkciju u Barceloni sponzoriraju Fundacion la Caixa, dobrotvorni sektor španske banke Caixabank.


    Castaldi je otkrio da "La Traviata" nije samo koprodukcija, već se zatim iznajmljuje manjim opernim kućama u Valladolidu i Sevilli u Španskoj.


    "Ovo je produkcija koja je nastala (2008-2009 u Glasgowu) i od tada je obnovljena više od 15 puta u kazalištima koprodukcije. Ova produkcija također je iznajmljivana između Teatro Principal de Valladolid i Teatro Maestranza u Sevilli“, rekao je.


    "To je u osnovi slična predstava. Kada ponovno kreirate predstavu s različitim ljudima. Sav (umjetnički) rad je interpretacija. David McVicar je stvorio ovu verziju 'La Traviate', ali ovo se mora interpretirati s novim ljudima koji rade novu predstavu. Ne kažemo promjene; rekao bih prilagodbe“, objašnjava.


    Castaldi opisuje "La Traviatu" kao "najpoznatiju operu“. Dok razgovaramo unutar Liceua, u auditoriju se svira niz poznatih arija.


    Leo Castaldi Credit: Clara Peluffo Valentini


    Budžet za promjene


    Opera, poput baleta, često je spoj javnih i privatnih partnerstava.


    Ovaj mjesec Opera Europa pokrenula je platformu za zajedničko financiranje opere i baleta diljem Europske unije.


    Ova platforma, koju financira program Kreativna Europa, podupirat će nove umjetnike koji rade u operi i plesu u Europi.


    Ponudit će podršku na licu mjesta i putem interneta za obuku i promociju oko 560 umjetnika tijekom sljedeće četiri godine.


    Castaldi priznaje da postoji neka vrsta „lige“ opernih kuća, koja se određuje prema dostupnim proračunima i politikama koje postavljaju umjetnički direktori.


    Svoju karijeru započeo je u pariškoj operi kada je umjetnički direktor bio preminuli Gérard Mortier koji nije želio najveće zvijezde.


    "Naravno, postoje različite razine (opernih) kuća koje odgovaraju proračunima. Mi smo u Liceu, koje možda nema plus A proračun, ali to je vrlo staro (operno) kuće koje ima vrlo kultiviranu publiku“, objašnjava Castaldi.


    "Naravno, ne možete usporediti grad poput Sevillje s gradom poput New Yorka.“


    Koprodukcije ne samo da imaju ekonomski smisao, već su prirodan korak za operu koja je međunarodna zajednica, smatra on.


    "S jedne strane, opere su vrlo skupe pa je dijeljenje troškova dobra strategija, ali po svojoj prirodi svijet opere je međunarodni svijet“, objašnjava.


    La Traviata Credit: A Bofill


    "Dakle, dijeljenje produkcije je dio zajedničkog svijeta. To je ekonomska činjenica, ali to nije samo ekonomska činjenica.“


    Castaldi kaže da je na premijeri često „nervozan“, no ova produkcija "La Traviate" dočekana je dugotrajnim aplauzom.


    "Bila je to odlična premijera. Imali smo ogromnu ovaciju na nogama. Na dan premijere, izvođači su bili na visini zadatka“, kaže.


    "Pozorište je stvar ljudskih odnosa. Ako ljudski odnosi ne funkcioniraju, predstava ne ide dobro. Ako postoji loša kemija u društvu, to se ponekad događa.“


    Srećom, to nije bio slučaj s "La Traviatom".


    "Na dan premijere, svi su bili na visini zadatka. Važan dio mog posla je stvoriti diskurs s izvođačima kako bih ih potaknuo da daju najbolje od sebe kada predstava krene. Mislim da sam uspio“, dodaje.


    "La Traviata" u Liceu Barcelona bit će do 2. februara.

    Možda će vam se svidjeti