Ako predstavnici Evropske unije i država regiona uskoro ne postignu dogovor o izuzeću profesionalnih vozača iz pravila "90 dana u 180 dana", prevoznici iz Bosne i Hercegovine i susjednih zemalja, uz podršku kolega iz Turske i Moldavije, planiraju blokadu glavnih saobraćajnica prema EU.
Ovo pravilo, koje je godinama na snazi, postalo je izvor ozbiljnih problema zbog novih digitalnih alata koji omogućavaju jednostavno praćenje boravka vozača u Uniji. Stroga primjena pravila izaziva kazne i neprijatnosti za vozače, a nezadovoljstvo među prevoznicima raste.
Prevoznici upozoravaju da bi blokada, koju planiraju uz angažman pola miliona drumskih transportnih jedinica, mogla ozbiljno ugroziti lance snabdijevanja ka i iz EU. Velibor Peulić, koordinator Konzorcijuma "Logistika BiH", ističe kako bi usklađivanje prava profesionalnih vozača s pravima kabinskog osoblja iz drugih sektora transporta moglo spriječiti eskalaciju. Ipak, ako dogovor ne bude postignut, najavljuje se koordinirana blokada saobraćaja u cijelom regionu.
Kompanije iz Bosne i Hercegovine, koje već godinama imaju problem s nedostatkom profesionalnih vozača, upozoravaju na moguće dodatno pogoršanje situacije. Ne samo da bi još više vozača moglo otići u zemlje EU, već bi i cijele prevozničke kompanije mogle preseliti svoje poslovanje u Sloveniju ili druge zemlje Unije. To bi dodatno opteretilo domaće tržište rada i ekonomiju, upozoravaju prevoznici.
Stručnjaci također naglašavaju da bi, uz moguće blokade, primjena postojećih pravila mogla uzrokovati porast cijena transportnih usluga za 25 posto, što bi automatski dovelo do lančanog poskupljenja roba i usluga. Ekonomski analitičar Zoran Pavlović ističe kako će ovakva situacija negativno utjecati na cjelokupnu ekonomiju Bosne i Hercegovine, s posebnim fokusom na gubitak radnih mjesta i dobit prevozničkih kompanija.
Očekuje se da će lideri Zapadnog Balkana i novo rukovodstvo Evropske unije 15. januara u Briselu razmatrati ovaj problem. Prevoznici se nadaju pozitivnom ishodu, posebno nakon presude Saveznog suda za upravu, azil i migracije u Salzburgu, koja je nedavno presudila u korist jednog vozača iz BiH. Ova presuda daje nadu vozačima da će biti tretirani kao aktivni učesnici u transportu, a ne kao turisti podložni ograničenju boravka.