Loader
Loader
Pronađite nas

"Ljudi ne razmišljaju o bolesti, dok im se ne dogodi": U Bosni i Hercegovini donorsku karticu ima 80.000 građana

Na snazi žuto upozorenje zbog vremenskih prilika u dijelovima BiH

    Zabrinjavajući podatak: Manje od 1 posto djece sa smetnjama uključeno u predškolski sistem u RS

    Vrtić, ilustracija ( Izvor: Pexels )
    Euronews.ba/Srna
    Objavljeno

    Prema podacima Zavoda za statistiku, u predškolsko obrazovanje u Republici Srpskoj tokom ove i prošle godine bilo je uključeno nešto više od stotinu djece sa smetnjama u razvoju, od oko 16.800 djece koja imaju potrebu za tim.

    ADVERTISEMENT


    Manje od jedan posto djece sa smetnjama u razvoju obuhvaćeno je sistemom predškolskog vaspitanja i obrazovanja, a slični problemi prisutni su i u osnovnim i srednjim školama, izjavila je Srni ombudsman za djecu Republike Srpske, Gordana Rajić.


    Iako je predškolsko obrazovanje zakonski izjednačeno za svu djecu, Rajićeva je naglasila da svaka predškolska ustanova ima svoje kriterijume za prijem, što dovodi do nejednakosti.


    Roditelji se često žale na višegodišnje čekanje na listama, dok bi uniforman sistem omogućio svim mališanima isto pravo na obrazovanje, koje, iako nije obavezno, ima ključnu ulogu za njihov razvoj.


    Ukazala na problem financiranja, koji je donekle ublažen subvencijama za privatne vrtiće, ali i dalje postoji nedefinisana cijena boravka u vrtićima, što stvara neravnopravan položaj djece u različitim lokalnim zajednicama.


    Jedan od ključnih problema je i dugotrajno čekanje na procjenu komisije za prilagođavanje programa rada s djecom, što usporava njihovu edukaciju.


    Rajićeva ističe da je nužna izrada kvalitetnijih programa predškolskog vaspitanja, prilagođenih uzrasnim potrebama djece, kako bi se unaprijedio rad sa svim djecom, uključujući onu talentovanu koja često ostaju neprepoznata.


    Također, prisutna je i nedovoljna edukacija vaspitača i nastavnika, te neriješene arhitektonske barijere u obrazovnim ustanovama.


    Smjene u kojima su uključena djeca sa smetnjama u razvoju često nisu prilagođene njihovim potrebama.


    Rajićeva je istakla i problem upisa u srednje škole, zbog ograničenog broja mjesta i nedostatka odgovarajućih zanimanja, a kada djeca sa smetnjama završe obrazovanje, iskustvo pokazuje da nisu dovoljno osposobljena za život i zaposlenje.


    Nedostatak odgovarajućih udžbenika i materijala za rad također je veliki problem.


    Ombudsman za djecu uradio je dva posebna izvještaja o predškolskom obrazovanju i pravima djece sa smetnjama u razvoju, jer se na ove teme odnosi veliki broj prijava.


    U cilju nalaženja rješenja, najavljena je organizacija okruglog stola na kojem će biti predstavljeni stavovi stručnjaka, predstavnika škola i ministarstava, s preporukama za nadležne institucije.





    Možda će vam se svidjeti