Loader

Loader
Pronađite nas

"Ljudi ne razmišljaju o bolesti, dok im se ne dogodi": U Bosni i Hercegovini donorsku karticu ima 80.000 građana

Mostar: Obilježen Međunarodni dan kafe uz mirise, muziku i druženje

    Radončić: Ogroman turistički i komercijalni potencijal tradicionalnih rukotvorina

    Projekat "Zajedno za kulturni turizam (Izvor: Fena)
    Euronews.ba/Fena
    Objavljeno

    Projekat "Zajedno za kulturni turizam – prekogranična saradnja za bolјi društveno-ekonomski razvoj i očuvanje tradicionalnog zanatstva“ realizovalo je Udruženje Bosanske rukotvorine BHCrafts u partnerstvu s Nacionalnom alijansom za lokalni ekonomski razvoj (NALED), udruženjem Etno mreža iz Beograda, a sufinasiran je od strane Evropske unije.

    ADVERTISEMENT

    Osnovni cilj bio je osnaživanje žena da sarađuju na izradi rukotvorina u tradicionalnim tehnikama i da zajedno kreiraju i plasiraju turističke proizvode sa tipičnim etno motivima, i time doprinesu razvoju pograničnog turizma i opšteg socio-ekonomskog stanja pograničnog područja.


    Osnivačica organizacije BHCrafts Lejla Radončić govoreći za Fenu o rezultatima projekta "Zajedno za kulturni turizam – prekogranična saradnja za bolјi društveno-ekonomski razvoj i očuvanje tradicionalnog zanatstva“ ističe kao rezultat i to na prvom mjestu veliko zadovoljstvo među korisnicama, kako iz BiH, tako i iz Srbije.


    "Kao i mogućnost da upoznaju nove ljude i mjesta, da kroz druženje, u kreativnoj atmosferi, razmijene znanja i iskustva, unaprijede svoje vještine u tehnikama ručnog rada i pokažu da su živuće čuvarice tradicije obiju zemalja. Drugi, vrlo konkretan, i značajan rezultat su suveniri, osmišljeni i izrađeni tokom projekta, inspirisani motivima pograničnih područja, sa svrhom poboljšanja turističke ponude Srbije i BiH. Tokom projekta je izrađeno po 200 proizvoda, koji su nakon završetka projekta plasirani na tržište", istakla je.


    Radončić kaže da je u projekat bilo uključeno po 60 žena, iz obje države, s tim da su neke samo pohađale kreativne radionice, a neke prisustvovale kolonijama ručnih radova (organizovane su ukupno tri tokom projekta – dvije u Srbiji, jedna u BiH)


    "Kompletan projekat je koncipiran kao stalna interakcija, u smislu razmjene znanja i iskustava među partnerima, i među korisnicama projekta i mišljenja smo da je cilj u potpunosti ispunjen", istakla je osnivačica organizacije BHCrafts Lejla Radončić govoreći za Fenu.


    Govoreći o turističkoj ponudi koja je nastala kao rezultat rada, Radončić je kazala da je BHcrafts u okviru projekta koristio četiri tradicionalne tehnike ručnog rada – tkanje, heklanje, pletenje i filcanje.


    Rezultat su dvije velike lutke – Stevo i Ruvejda, tri filcane lutke sa karakteristikama sve tri etničke skupine naroda u BiH, tkani ćilimak/podmetač i tkani bookmark.


    Za sve proizvode je osmišljena i urađena odgovarajuća ambalaža, a kako je istakla turistički i komercijalni potencijal tradicionalnih rukotvorina je ogroman.


    Kad je riječ o prodaji suvenira nastalih tokom ovog projekta trenutno se prodaju u suvenirnicama “Žičara” i “Vijećnica”.


    Radončić se nada da će biti uvršteni u asortiman u Duty free shop-u, na sarajevskom aerodromu.


    Predsjednica Etno mreže Violeta Jovanović za Fenu je kazala da je primarni cilj projekta bio socio-ekonomsko osnaživanje žena i promocija rukotvorina kao održivih turističkih proizvoda.


    "Dodatno, kroz projekt je uspostavljena saradnja srodnih organizacija, BH Crafts i Etno mreže, radi zajedničkog djelovanja na očuvanju kulturnog naslijeđa pograničnog područja obuhvaćenog projektom. Projekat je pružio priliku za građenje veza između stručnih timova i proizvođača s obje strane granice i stvorio osnove za dugoročnu saradnju na afirmaciji žena i kulturnog naslijeđa. Pored specijalizovanih obuka, zanatskih kolonija i razmjene znanja među proizvođačima, rezultat projekta je i linija dizajniranih proizvoda s Begovom šarom koja nosi simboliku kulturnog identiteta i bliskosti naroda Srbije i BiH. Na ovaj način stvorene su pretpostavke za kontinuirano ostvarivanje prihoda i radno angažovanje desetina žena iz pograničnog područja", kazala je u razgovoru za Fenu predsjednica Etno mreže Violeta Jovanović.


    Ona je također istakla da rukotvorine imaju ekonomsku perspektivu kao turistički proizvod i poklon sa značenjem, ukoliko se kao u Etno mreži i BH craftsu rade s osmišljenim dizajnom, pričom o porijeklu motiva i tehnici izrade i sa pakovanjem koje prati svaki proizvod.


    Proizvodi nastali u okviru projekta "Zajedno za kulturni turizam“ prešli su granice regiona i stigli čak do Japana – postali su dio izložbene postavke srbijanskog paviljona na svjetskoj izložbi ExpoOsaka 2025, otvorenoj u aprilu.


    Ovi autentični proizvodi, nastali kao spoj tradicije i savremenog dizajna, predstavljaju Srbiju i BiH pred globalnom publikom.


    Međunarodni uspjeh potvrđen je i tokom izložbe otvorene 15. maja u Kineskom kulturnom centru u Beogradu, u okviru manifestacije "70 godina prijateljstva Naroda Kine i Srbije – Mostovi kulturnog nasleđa“, gdje su proizvodi iz ovog projekta prikazani kao primjer očuvanja kulturnog naslijeđa kroz prekograničnu saradnju.


    "Rukotvorine nastale u okviru projekta osvojile su i domaću publiku, a od marta ove godine dio asortimana dostupan je u stalnoj izložbeno-prodajnoj postavci Etnografskog muzeja u Beogradu. Time su rukotvorine koje su žene iz Srbije i BiH napravile tokom projekta postale dio kulturne ponude prijestolnice Srbije, dostupne turistima iz cijelog sveta", istakla je Jovanović.


    Predsjednica Etno mreže Violeta Jovanović kazala je da Etno mreža i BH crafts nastavljaju saradnju i razmjenu znanja i zajednički pripremaju aplikacije za nove projekte iz fondova Evropske unije i bilateralnih donatora i sarađuju u plasmanu rukotvorina ka inostranstvu preko online platformi.


    "Ukupna vrijednost projekta koji smo proveli je 322.205,89 eura što uključuje i učešće nosioca projekta (NALED) i institucionalnih partnera (gradovi i opštine)", navela je Jovanović.

    Možda će vam se svidjeti