Loader

Loader
Pronađite nas

"Ljudi ne razmišljaju o bolesti, dok im se ne dogodi": U Bosni i Hercegovini donorsku karticu ima 80.000 građana

Delić: Rodno zasnovano nasilje nije samo problem žena, to je problem čitavog društva

    U BiH od aprila poginulo 19 motociklista: Opasna vožnja, saobraćajna nekultura, loši putevi...

    Copyright European Commission Audiovisual Service
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Na putevima u Bosni i Hercegovini od aprila ove godine poginulo je 19 motociklista. Stručnjaci ističu da je problem u spletu opasne vožnje, saobraćajne nekulture i loše infrastrukture. Stanje nazivaju alarmantnim i zahtijevaju hitne mjere.

    ADVERTISEMENT

    Od sredine aprila, širom Bosne i Hercegovine dogodilo se 19 saobraćajnih nezgoda u kojima je poginulo 19 motociklista. To znači da je u prosjeku u ovom periodu, svakih sedam dana, na putevima smrtno stradao jedan motociklista...


    Relja Kovač u dva točka ima barem pola miliona pređenih kilometara za oko četiri decenije koliko pohodi puteve.


    "Ja na motor kad sjedam, isto kao zmiji kad prilazim. Ako taj osjećaj prođe, ako se ne bojiš motocikla, u problemu si. Svi koji voze motor imaju problema s adrenalinom. Oni su ovisnici, kao ovi što skaču s padobranom, kao alpinisti. Znači, to je jednostavno posebna vrsta ljudi. I ja se čitavo vrijeme kontrolišem, ali sekunda kad se ne kontrolišem, tu je 200. Gledajte da se vi nalazite, znači da ste bukvalno u odnosu na nekoga koji se nalazi u automobilu i koji je zaštićen motorom, zaštićen onom kompletnom šasijom, a mi smo napolju. Što kaže moj dobar prijatelj, ljekar, kakvo ti je to prevozno sredstvo kad ti je glava karambolka... Sad je oprema jeftina, da imamo neko zaštitno odijelo koje ima protektore na laktovima, na ramenima, na kukovima, uvijek čizmice na nogama, kaciga i rukavice. Ja bez toga ni u prodavnicu ne idem."


    Od iscrpne teorijske nastave do 15 časova na poligonu i gradskim ulicama... Iz auto-škola kažu da motociklisti nakon obuke budu spremni za sve izazove na putevima.


    "Problemi nastaju kada on položi i ode od nas. To su pretežno osobe od 22 do 35 godina. Ne možemo reći da su vozači početnici, to su već formirane ličnosti od 22 godine koje imaju već četiri godine nekog vozačkog iskustva i tad oni jednostavno osjećaju se ili slobodno ili smatraju da mogu vladati sa takvim vozilima i velikim brzinama kretanja,” kaže Milenko Jaćimović, predsjednik Udruženja za unapređenje bezbjednosti saobraćaja RS i vlasnik auto-škole.


    Iz godine u godinu stanje na putevima u Bosni i Hercegovini je sve alarmantnije, kaže još jedan naš sagovornik — profesor na saobraćajnom fakultetu i stalni sudski vještak. Uzroka je, naglašava, previše da bi stali u nekoliko minuta, ali među glavnim, osim nasilničke vožnje i loše putne infrastrukture, ističe saobraćajnu nekulturu, nepažnju i nestrpljenje učesnika u saobraćaju.


    "Šta znači u stvari to da jedni druge nerviraju? Dakle, želja da se što prije stigne, a sa druge strane preticanje gdje je izuzetno rizično. Imamo dosta slučajeva sad recimo gdje učesnici u saobraćaju zaustave vozilo, stanu iz neodređenih razloga i onda nesmotreno otvore vrata. Tada maltene i pješak može da udari u takva vrata,” kaže Mustafa Mehanović sa Fakulteta za saobraćaj i komunikacije UNSA.


    Relja Kovač smatra da bi donošenje nekih mjera pomoglo motociklistima, a ako nema mjera, onda je rješenje represija.


    “Prije deset godina moj kolega je vozio 200 na sat kroz Švajcarsku. Oduzet mu je motor, napisana kazna 8.000 franaka i nije mogao da plati. Oni su prodali motor za 12.000, dali mu 4.000. Hoću da vam kažem šta država radi, šta sistem radi."


    Jer u odnosu na evropske, ovdašnje statistike su poražavajuće i kada je riječ o svim saobraćajnim nesrećama sa smrtnim ishodom. Posljednji podaci pokazuju da u Evropskoj uniji na putevima strada 46 osoba na milion stanovnika, dok je na putevima u BiH broj poginulih 70 na milion stanovnika.


    Možda će vam se svidjeti