Loader

Loader
Pronađite nas

Usvojen izvještaj Komisije za praćenje rada Agencije za prevenciju korupcije

Požar u Neumu progutao stado koza i automobil, ujutro stiže helikopter OS BiH

    Konzorcijum Logistika BiH: Umjesto razgovora ministar Forto šalje saopštenja

    Kamioni (Izvor: Fena)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Na e-sjednici Predsjedništva Konzorcijuma analizirano je najnovije saopštenje ministra komunikacija i prometa BiH, Edina Forte. Dok prevoznici traže dijalog i konkretna rješenja, ministar, umjesto razgovora, javnosti plasira samo saopštenja, izbjegava sastanke i ne odgovara na upite.

    ADVERTISEMENT

    Sam Forto je javno priznao da prevoznici "probleme voze svaki dan preko granice", čime je potvrdio realnost s kojom se suočavaju. Međutim, obećanja koja je ranije dao ostala su neispunjena, kažu.


    Iz Konzorcijuma podsjećaju da je Forto tvrdio da troškovi po vozilu za potrebne papire neće prelaziti 100 KM, ali to nikada nije realizovano. Poručivao je da je "na strani prevoznika", a danas preko 90 posto njih smatra suprotno. Vozače je svojevremeno nazvao "najzdravijim dijelom privrede", dok ih je ministarstvo istovremeno ponizilo nepravednim procedurama prekvalifikacija koje su u suprotnosti s evropskom Direktivom 2003/59.


    Slično se dogodilo i s obećanjima o priznavanju EU Code 95, recimo onog iz Slovenije, što je na kraju svedeno na izjave službenika da se ministar "samo šalio", kažu iz Konzorcijuma. Dokumenta i licence iz Republike Srpske na državnom nivou i dalje se ne priznaju, što stvara nesigurnost i duple troškove, a instrukcije za preuzimanje Code 95 nikada nisu dostavljene.


    Rezultati ministarstva, naglašavaju iz Konzorcijuma, u suštini su jednaki nuli. Dok zemlje regiona već primjenjuju e-CMR, BiH i dalje stagnira. CEMT pravilnik, koji je trebao biti završen početkom godine, još nije finalizovan, a obećane olakšice na granicama nisu ostvarene. Diskriminacija i hapšenja vozača nastavljaju se, zbog čega je već zakazan sastanak s Evropskom komisijom 26. augusta ove godine.


    Umjesto rješavanja problema, ministarstvo, po starom obrascu, osniva komisije i odbore, navode u saopćenju. Predloženi "trajni odbor" prevoznici vide kao put u prošlost, jer su komisije u proteklih dvadeset godina donijele samo pogrešne odluke i dodatne troškove. Upravo je takav sistem stvorio ambijent u kojem se u BiH od svih "digitalizacija" jedino može SMS porukom dobiti ADR certifikat, dok je u svim državama regiona poslovanje jednostavnije nego u vlastitoj zemlji, navode.


    Posebno je za prevoznike sporna Fortina tvrdnja da je realizovano 70 posto dogovorenih obaveza. Prevoznici ističu da se radi tek o inicijativama, a ne o mjerama koje su zaista stupile na snagu. "Od 17 tačaka – nije realizovano ništa. Rezultat je nula", navodi se u saopštenju. Konzorcijum podsjeća da su ih prevoznici iz Sarajevskog kantona još u aprilu upozoravali da će ishod saradnje s ministrom biti upravo "0", što se nažalost pokazalo tačnim, kažu.


    Ključni zahtjevi ostaju neriješeni: povrat akciza, popust na cestarine, povlačenje spornih članova Pravilnika (31–35), kao i priznavanje EU regulativa, uključujući AETR i SSP, bez diskriminacije. Konzorcijum poručuje da ministar Forto politički priznaje važnost transportnog sektora, ali operativno nastavlja putem svojih prethodnika – bez rezultata i konkretnih mjera.


    "Gospodine ministre, Vi ste direktno odgovorni za najavljeni protest svojim nečinjenjem i odbijanjem da sprovedete dogovoreno", poručuju iz Konzorcijuma. Protest pod sloganom "do ispunjenja zahtjeva" počinje 1. septembra 2025. godine u 6 sati ujutro i trajat će dok se ne sprovedu stvarna rješenja.


    "Dok ministar piše saopštenja, prevoznici pišu historiju svoje borbe", zaključuje se u saopštenju Konzorcijuma Logistika BiH.

    Možda će vam se svidjeti