Plenum Konzorcijuma Logistika Bosne i Hercegovine jednoglasno je potvrdio odluku o izlasku na protest 1. septembra do ispunjenja zahtjeva.
Iz Konzorcijuma navode da su “nakon dugotrajnog i strpljivog pristupa, racionalnog i sabornog vjerovanja u obećanja nadležnih institucija”, dovedeni u bezizlaznu situaciju i dodaju da od 1. septembra počinje primjena "francuskog modela na bosanskohercegovački način". Obavještavaju građane Bosne i Hercegovine da će od 1. septembra biti vidljivi poremećaji u lancima snabdijevanja, kako u ulaznim tako i u izlaznim tokovima robe.
“Preporučujemo da planiranje zaliha prilagode novonastaloj situaciji kako bi umanjili moguće posljedice”, kažu u Konzorcijumu.
Zahtjevi koji su prevoznici postavili su ukidanje diskriminacije u EU – primjena AETR i SSP sporazuma, povrat 50% akciza na gorivo, kao u zemljama EU, popust od 50% na putarine/cestarine putem jedinstvenog TAG sistema, priznanje statusa "izvoznika usluga" za transportne kompanije, smanjnje zadržavanja na granicama za najmanje 50%, Funkcionalna koordinacija svih inspekcija u korist prometa i logistike, rasterećenje poslovanja na državnom i entitetskom nivou i digitalizacija i ubrzana implementacija eCMR i NCTS sistema.
“Više od 20 mjeseci trajali su sastanci, pregovori i dopisi upućeni svim nadležnim institucijama. Dogovorene mjere su potvrđene na najvišim nivoima, ali do danas nisu realizovane. Strpljenje, racionalnost i vjerovanje u data obećanja zamijenjeni su ignorisanjem i opstrukcijama”, kažu u Konzorcijumu “Logistika”.
U svakoj lokalnoj zajednici koordinatori Plenuma će stupiti u kontakt sa policijskim stanicama, gradonačelnicima i načelnicima, kako bi objasnili razloge i prezentovali model protesta koji počinje prvog dana septebra. Odgađanja nema, kažu prevoznici.
“Svi zahtjevi su poznati nadležnima, obećano je njihovo ispunjenje, ali ništa nije urađeno. Cilj nam je da vratimo dostojanstvo i zaštitimo profesionalnog vozača.
Država i institucije BiH nisu zaustavile nezakonita hapšenja vozača, iako su ministri komunikacija i transporta i inostranih poslova Forto i Konaković obećali djelovanje. Vozači su po 48 sati lišavani slobode bez prava na telefonski poziv i hranu. Ministar Forto nije ispunio ni jedan od 17 dogovorenih zaključaka, uključujući izmjenu Pravilnika o licenciranju, u kojem Ministarstvo komunikacija i transporta nastavlja pogodovati pojedinim subjektima”, saopšteno je iz Konzorcijuma.
Dodaju da je iz ovog Ministarstva sektor transporta oštećen za 243 miliona KM nezakonitim obavezama.
“MKT je prenio suverenitet BiH u tehničkim standardima na druge države. Umjesto ispunjavanja obećanja, formiraju se nove radne grupe, dok pojedini službenici prijete i ucjenjuju članove našeg sektora. MIP nije riješio bilateralne probleme sa Hrvatskom i drugim državama, niti obezbijedio kraće rute i dodatne dozvole. Digitalizacija je ostala mrtvo slovo na papiru – sve se odvija po starim procedurama. Ministar spoljne trgovine i ekonomskih odnosa Košarac nije unaprijedio rad Ureda za veterinarstvo niti koordinaciju inspekcija. UINO nije realizovalo nijednu od 25 dogovorenih mjera na terenu”, ističu iz Konzorcijuma”Logistika” i poručuju - dosta je bilo.
Protest će, kako kažu, trajati do ispunjenja zahtjeva, uz poruku da su oni "na strani Bosne i Hercegovine, njenih građana i privrede".
"Pozivamo građane na razumijevanje – borimo se za dostojanstvo vozača i državu, dok birokrate štite samo vlastite interese”, poručuju iz Konzorcijuma Logistika BiH.