Vlada Federacije BiH na današnjoj telefonskoj sjednici usvojila je Odluku o utvrđivanju kriterija za raspodjelu sredstava u iznosu od 50.000.000 KM sa Tekućih transfera drugim nivoima vlasti i fondovima za finansijsku pomoć gradovima i opštinama za sanaciju šteta uzrokovanih poplavama.
Ova sredstva utvrđena su Budžetom Federacije BiH za 2025. godinu. Ukupna sredstva ove odluke raspoređuju se na osnovu ispunjavanja opštih i posebnih kriterija Javnog poziva prema jedinicama lokalne samouprave.
Po 10.000.000 KM biće raspodijeljeno za saniranje posljedica materijalne štete i otežanog poslovanja privatnih privrednih subjekata sa sjedištem poslovanja ili izdvojenom poslovnom jedinicom u poplavljenom području, kao i za rekonstrukcije, sanacije i izgradnje prometne infrastrukture koja je kategorizovana kao magistralna ili regionalna i vršiće se u saradnji podnosioca zahtjeva i upravitelja regionalnih cesta, odnosno, upravitelja magistralnih cesta.
Iznos od 30.000.000 KM biće raspodijeljen za saniranje posljedica materijalne štete nastale na materijalnim dobrima pravnih osoba i građana, stambenim i ostalim objektima, zatim za realizacije projekata putne infrastrukture, te za komunalne infrastrukture.
“Propisano je da će se raspodjela sredstava transfera utvrđenog ovom odlukom vršiti u skladu s opštim i posebnim kriterijima. U skladu sa opštim kritrerijem pravo učešća imaju jedinice lokalne samouprave, gradovi i opštine, na području kojih su nastale štete kao posljedica prirodne nesreće uzrokovane poplavama i klizištima iz oktobra 2024. godine u skaldu sa objavljenom preliminarnom procjeni šteta kod Komisije za procjenu šteta od prirodnih i drugih nesreća”, saopšteno je iz Vlade FBiH.
Posebni kriteriji za dodjelu sredstava su broj domaćinstava pogođenih poplavama i oštećenih stambenih, poslovnih i ostalih objekata, zatim dužina oštećene lokalne cestovne infrastrukture i mostova, zahvaćena površina lokalnih riječnih korita i kanala, te visina procijenjene preliminarne finansijske vrijednosti štete na ostaloj javnokomunalnoj infrastrukturi koja se dokazuje izvještajem gradske/opštinske Komisije za procjenu šteta od prirodnih i drugih nesreća, a u skladu sa Uredbom o jedinstvenoj metodologiji za procjenu šteta od prirodnih i drugih nesreća.
“Generalni sekretarijat Vlade Federacije BiH vršiće kontrolu namjenskog utroška odobrenih sredstava, a kontrola će se vršiti na osnovu dostavljenog izvještaja gradova i opština. Izvještaj o namjenskom utrošku sredstava dostavlja se na propisanom obrascu uz propratnu finansijsku dokumentaciju kojom se dokazuje namjenski utrošak.
Odlukom je također propisano da ukoliko nije utrošen ukupan iznos dodijeljenih sredstava ili ukoliko se utvrdi nenamjensko trošenje, gradovi i općine su dužni izvršiti povrat neutrošenih, odnosno nenamjenski utrošenih sredstava”, navode iz Vlade.
Za realizaciju ove odluke zadužuje se Generalni sekretarijat Vlade Federacije BiH i Federalno ministarstvo finansija, svako u okviru svoje nadležnosti, a Odluka stupa na snagu dan nakon objave u Službenim novinama Federacije BiH.