Grad Beč pronašao je efikasno rješenje za problem koji muči brojne evropske gradove, haos s nepropisno ostavljenim električnim trotinetima.
Zahvaljujući sveobuhvatnom paketu mjera, uveden sredinom 2023. godine, Beč je uspio vratiti red na ulice i trotoare, a broj prekršaja je u značajnom padu.
"Naš cilj je bio da stanemo ukraj neredu s trotinetima. Uspjeli smo, zahvaljujući saradnji više službi i pooštrenim pravilima", izjavila je članica bečke vlade zadužena za mobilnost Ulli Sima.
Među ključnim mjerama koje su doprinijele uspjehu uvođenja reda u korištenje električnih trotineta u Beču ističe se potpuna zabrana parkiranja na trotoarima. Korisnici sad trotinete moraju ostavljati isključivo na, za to označenim mjestima, u stalcima za bicikle ili uz rub ceste. Istovremeno, broj operatera i vozila na bečkim ulicama značajno je smanjen.
Dok je 2019. godine grad imao devet firmi sa 9.000 trotineta, danas djeluju samo dvije firme s maksimalno 4.000 vozila.
Grad Beč dodatno je 2024. godine unaprijedio infrastrukturu povećavši broj, za trotinete posebno označenih parking zona, sa početnih 30 na čak 400 lokacija.
Uvedene su i pojačane kontrole, ne samo kroz komunalne službe već i kroz obavezu operatera da formiraju vlastite terenske timove za nadzor i pravilno parkiranje trotineta.
Kazne za prekršaje su udvostručene, sad iznose 50 eura. Osim toga mogući su i dodatni penali, definisani ugovorima s operaterima.
Važan dio reforme odnosi se i na tehnička poboljšanja, samih trotineta. Svi uređaji moraju biti opremljeni registarskom oznakom, pokazivačima smjera, dvostrukim kočionim sistemom, zvučnim upozorenjem i stabilnim osloncem za parkiranje. Također, uvedene su zabrane kretanja u područjima poput bolnica, tržnica i stambenih kompleksa, dok se u zonama s pješačkim prioritetom automatski smanjuje brzina kretanja.
Od početka provođenja novih pravila, broj prekršaja je pao s nekoliko hiljada mjesečno na svega 127 u junu 2025. godine. Ukupno je, od juna 2023., izdato više od 52.000 kazni operaterima koji nisu uklonili nepropisno parkirane trotinete.
"Beč je tim potezom postao primjer kako balansirati između tehnoloških inovacija i sigurnosti u saobraćaju. Lekcija koja bi mogla biti korisna i za gradove u Bosni i Hercegovini, koji se sve češće suočavaju s istim izazovima", saopćio je Ured Grada Beča u Sarajevu.