BMW Group je potvrdio da je prodao više od 100 vrhunskih automobila ruskim kupcima, uprkos sankcijama EU koje su na snazi za zaustavljanje izvoza vozila u Rusiju.
Njemački proizvođač automobila BMW Group otkrio je da je, uprkos široko rasprostranjenim međunarodnim i sankcijama EU, prodao više od 100 luksuznih automobila ruskim kupcima, čime je potvrdio izvještaj Business Insidera.
Prodaja bi se mogla smatrati kršenjem tekućih sankcija EU protiv izvoza luksuzne robe u Rusiju, uvedenih nakon početka rusko-ukrajinskog rata. Pored EU, od marta 2022. godine, SAD su sankcionisale i izvoz luksuznih vozila u Rusiju.
EU je također posebno sankcionirala izvoz novih i polovnih luksuznih automobila s motorima većim od 1.900 kubnih centimetara, zajedno sa svim hibridnim i električnim vozilima u Rusiju.
BMW je prodaju opisao kao 'nepravilnosti' i potvrdio da su zaposleni u njegovom ogranku u Hanoveru stajali iza ilegalne trgovine. Kao rezultat toga, BMW Group je saopštio da je otpustio svo osoblje uključeno u transakcije i da je pauzirao brojne buduće isporuke, u pokušaju da uskladi kompaniju sa trenutnim sankcijama.
Sivi uvoz i dalje ometa implementaciju sankcija Rusiji
Ove prodaje su naglasile rastuće pitanje efikasne implementacije sankcija protiv Rusije. To je uglavnom zbog uvoza i trgovine na "sivom tržištu" ili "na stražnja vrata".
To uključuje kompanije, pojedince, pa čak i neke zemlje koje prolaze kroz nekoliko zemalja trećih strana, kao što su Kazahstan, Kirgistan, Turska, UAE i druge, kako bi izvozili robu u Rusiju.
Kako ove zemlje nisu sankcionisale Rusiju i već imaju čvrste i dugotrajne trgovinske odnose sa Moskvom, postalo je lakše koristiti ih kao tranzitne tačke za evropsku robu koja se još uvijek izvozi u Rusiju. Njihova bliska geografska blizina Evropi i Rusiji također je doprinijela ovom porastu sivog uvoza.
Ruske kompanije i pojedinci su također osnivali fiktivne kompanije u ovim trećim zemljama kako bi olakšali ove izvozne i uvozne transakcije.
Drugi načini da se izbjegnu sankcije uključuju korištenje flote u sjeni, koje se obično sastoje od starih naftnih tankera iz zemalja poput Kameruna i Liberije, za ilegalni izvoz ruske nafte.
Ovi trgovinski kanali na "stražnja vrata" otežavaju regulatornim tijelima da prate koliko tačno proizvoda stiže ili napušta Rusiju, iako se direktni izvoz iz Evrope u Rusiju relativno smanjio u posljednjih nekoliko godina.
Ove treće strane su također bile prilično nevoljne da uvedu sankcije samoj Rusiji, što dodatno potkopava utjecaj drugih međunarodnih sankcija i dovodi do toga da EU mora s njima upravljati sve osjetljivijim diplomatskim odnosima.
Glasnogovornik BMW-a, kako prenosi The Telegraph, rekao je: "Posljednjih mjeseci proizvodi različitih kompanija dostupni su za kupovinu u Rusiji iako su same kompanije postupile u skladu sa svim primjenjivim sankcijama. BMW Group ima niz mjera za sprječavanje takvog uvoza."