Loader
Loader
Pronađite nas

Boeing prodao svoju firmu za proizvodnju izviđačke opreme

Boeing najavio prodaju akcija kompanije

    Amazon razočarao investitore slabim izgledima uprkos optimističnoj zaradi

    Amazon (Izvor: Pexels)
    Euronews.com/Euronews.ba
    Objavljeno

    Amazon je nadmašio očekivanja u svojoj zaradi u četvrtom kvartalu. Međutim, njegove razočaravajuće smjernice produbile su zabrinutost zbog usporavanja industrije umjetne inteligencije (AI).

    ADVERTISEMENT

    Amazon je objavio zaradu u četvrtom tromjesečju koja je nadmašila procjene analitičara, ali je dala smjernice slabije od očekivanih zbog potencijalnog utjecaja na devizni tečaj i rastuće potrošnje AI.


    Dionice giganta e-trgovine pale su za više od 4 posto u produženom trgovanju nakon njegovog izvještaja o zaradi. Od zatvaranja tržišta 6. februara, dionice su ove godine porasle za 9 posto, nakon rasta od 44 posto u 2024. godini, prenosi Euronews.com.


    Amazonovo meko navođenje ponavlja Alphabet, Microsoft i Meta, sugerirajući da bi se luda industrija umjetne inteligencije mogla suočiti sa usporavanjem. Američki tehnološki giganti suočavaju se s preprekama rasta zbog ograničenja kapaciteta jer rastuće potražnje zahtijevaju nastavak velikih ulaganja u podatkovne centre.


    Razočaravajuća predviđanja


    Amazon očekuje prihod od 151,0 milijardi dolara (145,2 milijarde eura) i 155,5 milijardi dolara (149,5 milijardi eura), znatno ispod procenjenih 158,5 milijardi dolara (152,4 milijarde eura). U saopćenju se navodi da smjernice "predviđaju neuobičajeno veliki, nepovoljan uticaj od približno 2,1 milijarde dolara (2,0 milijardi eura) od deviznih kurseva".


    Predviđa se da će operativni prihod biti između 14 milijardi dolara (13,5 milijardi eura) i 18 milijardi dolara (17,3 milijarde eura), dok analitičari očekuju u prosjeku 18,2 milijarde dolara (17,5 milijardi eura).


    Indeks američkog dolara porastao je na najviši nivo od novembra 2022. u januaru, podstaknut predsjedavanjem Donalda Trumpa i brzim promjenama Federalnih rezervi. Amazonova online maloprodaja je možda imala negativan uticaj kada je prihod iz inostranstva pretvarao u dolar od knjiga.


    Uz to, Amazon ulaže velika sredstva u proširenje data centra, s kapitalnim izdacima koji su dostigli 27,8 milijardi dolara (26,72 milijarde eura) u decembarskom tromjesečju - povećanje od približno 90 posto u odnosu na isti period 2023.


    Četvrto tromjesečje vođeno umjetnom inteligencijom i sezona praznika


    Amazon je prijavio prihod od 187,8 milijardi dolara (180,53 milijarde eura), što je 10 posto više u odnosu na prethodnu godinu, premašivši procijenjenih 187,3 milijarde dolara (180,05 milijardi eura). Isključujući nepovoljan uticaj deviza, njeni prihodi su porasli za 11 posto na godišnjem nivou.


    Profit kompanije je porastao nakon opsežnih mjera za smanjenje troškova, prvenstveno kroz smanjenje osoblja u posljednje dvije godine, uz povećanje neto prihoda za 189 posto na godišnjem nivou na 20 milijardi dolara (19,23 milijarde eura).


    Amazon Web Services (AWS), ključni segment kompanije, zadržao je godišnju stopu rasta od 19 posto u trećem kvartalu zaredom, u skladu sa očekivanjima analitičara.


    AWS se smatra ključnom inovacijom


    Izvršni direktor Andy Jassy istakao je AWS inovacije kao ključni fokus, uključujući Amazonov interni AI čip, Trainium2, i njegove temeljne modele pod Amazon Nova. AWS ostaje najveća svjetska kompanija za računalstvo u oblaku, a slijede ga Microsoft Azure i Google Cloud. Međutim, njegova dva glavna rivala rasla su mnogo bržim tempom od približno 30 posto tokom istog kvartala.


    Druga dva glavna segmenta kompanije, online prodavnice i usluge oglašavanja, porasla su za 8 posto i 18 posto na godišnjem nivou, dostigavši ​​75,6 milijardi dolara (72,67 milijardi eura) i 17,3 milijardi dolara (16,63 milijarde eura), respektivno. Online prodavnice su ostale najveći Amazonov doprinos prihodu, a decembarski kvartal je obično bio najprometniji zbog božićnog i novogodišnjeg perioda kupovine.


    U međuvremenu, Amazonova platforma za digitalno oglašavanje treća je po veličini na svijetu, iza Alphabeta i Meta. Advertising Services je drugi najveći udio u prihodima kompanije.


    Izvršni direktor Andy Jassy komentirao je: "Sezona praznične kupovine bila je najuspješnija do sada za Amazon, i cijenimo podršku naših kupaca, prodajnih partnera i zaposlenika koji su pomogli da to bude tako."

    Možda će vam se svidjeti