Rezultati TIMSS-a međunarodnog istraživanja trendova u znanju matematike i prirodnih nauka, koje svake četiri godine sprovodi Međunarodna asocijacija za evaluaciju obrazovnih postignuća kako bi procijenila matematički i naučni učinak učenika četvrtih i osmih razreda, potaknuli su široke rasprave širom Evrope o nejednakostima u obrazovnim sistemima i sve lošijim rezultatima koji prijete konkurentnosti kontinenta.
Rezultati TIMSS-a međunarodnog istraživanja trendova u znanju matematike i prirodnih nauka, koje svake četiri godine sprovodi Međunarodna asocijacija za evaluaciju obrazovnih postignuća kako bi procijenila matematički i naučni učinak učenika četvrtih i osmih razreda, potaknuli su široke rasprave širom Evrope o nejednakostima u obrazovnim sistemima i sve lošijim rezultatima koji prijete konkurentnosti kontinenta.
Kada je u pitanju TIMSS 2023, u testiranju postignuća učenika četvrtog razreda u oblasti matematike i prirodnih nauka je učestvovalo 59 država i šest regionalnih entiteta, provincija ili gradova u svijetu, dok je testiranje učenika osmih razreda realizovano u 44 države i tri entiteta.
Predstavljanje međunarodnog izvještaja i rezultata TIMSS 2023. održano je u srijedu u Muzeju budućnosti u Dubaiju.
U istraživanju TIMSS 2023. učestovalo je više od 650.000 učenika iz 64 zemlje.
Ovi međunarodni rezultati su važan resurs za istraživače, kreatore politika i edukatore za praćenje matematičkog i prirodnog obrazovanja širom svijeta.
Neki ključni nalazi su pokazali da značajan procenat učenika četvrtih i osmih razreda širom svijeta dostiže niske međunarodne standarde znanja iz matematike i prirodnih nauka 2023.
Rezultati kratkoročnog trenda pokazuju veće razlike u postignućima između dječaka i djevojčica u istraživanju TIMSS 2023. u odnosu na TIMSS 2019., posebno u četvrtom razredu.
Postoji jasna veza između domaćih resursa i postignuća iz matematike i prirodnih nauka za učenike četvrtih i osmih razreda na međunarodnom nivou.
Više od jednog od deset učenika na međunarodnom nivou prijavljuje da izostaje iz škole barem jednom sedmično.
Singapur zabilježio najveći uspjeh
Singapur je ponovo zemlja s najboljim uspjehom u matematici i nauci među učenicima četvrtih i osmih razreda.
Učenici četvrtih razreda u Singapuru ostvarili su čak 615 bodova na testu iz matematike. Ostale zemlje u prvih pet su Tajvan (607 bodova), Hong Kong i Koreja (po 594 boda) i Japan (591 bod).
Učenici četvrtih razreda u Singapuru ostvarili su 607 bodova na testu iz prirodnih nauka. Ostale zemlje u prvih pet su Koreja (583), Tajvan (573), Turska (570) i Engleska (556).
Učenici osmih razreda u Singapuru također su imali najbolji učinak na testu iz prirodnih nauka ostvarivši 605 bodova, a slijede Tajvan (602), Koreja (596), Japan (595) i Hong Kong (575).
Turska postigla istorijsku prekretnicu
Ova godina je obilježila najbolji učinak Turkske otkako je ta zemlja počela učestvovati u istraživanju 1999. godine.
U toj zemlji su od 2. do 26. maja 2023. godine učestvovale ukupno 282 škole i 9.466 učenika.
Prema rezultatima TIMSS-a, učenici četvrtih razreda u Turske su zauzeli prvo mjesto među evropskim zemljama i drugo među zemljama OECD-a u oblasti prirodnih nauka.
Turski učenici četvrtog razreda zauzeli su četvrto mjesto iz matematike među zemljama članicama OECD-a.
Loši rezultati Francuske izazvali debatu
Francuska je na dnu ljestvice među zemljama Evropske unije, dok je među zemljama OECD-a pretposljednja u oblasti matematike i prirodnih nauka, što je dovelo u pitanje njen obrazovni sistem.
Francuski učenici ostvarili su rezultate ispod prosjeka OECD-a, što je izazvalo široku debatu u zemlji. Lokalni mediji objavili su rezultate, opisujući ih kao poziv na buđenje kreatorima politike i edukatorima.
Francuski učenici četvrtog razreda u prosjeku su postigli 484 boda iz matematike, što ih stavlja ispod prosjeka OECD-a i rangira ih na 42. mjesto od 58 zemalja učesnica, prenosi "Le Monde". U nauci su postigli prosječnu ocjenu od 488 bodova, također ispod prosjeka OECD-a.