Airbus je saopštio da naručuje hitnu izmjenu softvera na značajnom broju svojih najprodavanijih aviona iz porodice A320, u potezu za koji su izvori iz industrije rekli da će izazvati poremećaje kod polovine globalne flote, odnosno hiljada aviona.
Prema odvojenom biltenu upućenom aviokompanijama, a koji je vidio Reuters, izmjena se mora izvršiti prije sljedećeg rutinskog leta, što prijeti otkazivanjima ili kašnjenjima tokom jednog od najprometnijih putničkih vikenda u godini u Sjedinjenim Državama i šire.
Airbus je u saopštenju rekao da je nedavni incident koji je uključivao avion iz porodice A320 otkrio da intenzivno solarno zračenje može oštetiti podatke koji su ključni za funkcionisanje kontrola leta.
"Airbus priznaje da će ove preporuke dovesti do operativnih poremećaja za putnike i klijente", navodi se.
Izvori iz industrije rekli su da je incident koji je pokrenuo ovu neočekivanu akciju popravke uključivao let JetBluea iz Cancúna u Meksiku prema Newarku u New Jerseyju 30. oktobra, u kojem je više putnika povrijeđeno nakon naglog gubitka visine.
Let 1230 prinudno je sletio u Tampu na Floridi nakon problema s kontrolom leta i iznenadnog, nenaređenog pada visine, što je dovelo do istrage FAA-e.
Za oko dvije trećine pogođenih aviona, povlačenje će rezultirati relativno kratkim prizemljenjem dok aviokompanije vraćaju prethodnu verziju softvera, rekli su izvori iz industrije.
Ipak, to dolazi u vrijeme velikih zahtjeva za avionskim servisnim centrima, koji se već bore s nedostatkom kapaciteta za održavanje i prizemljenjem stotina Airbusovih aviona zbog dugog čekanja na zasebne popravke motora ili inspekcije.
Stotine pogođenih aviona možda će takođe morati da zamijene hardver, što prijeti znatno dužim čekanjima, rekli su izvori.
Oko 3.000 aviona iz porodice A320 bilo je u zraku širom svijeta ubrzo nakon Airbusove najave.
American Airlines i mađarski Wizz Air rekli su da su već identifikovali koje njihove letjelice zahtijevaju softversku nadogradnju. United Airlines je rekao da nije pogođen.
American je u saopštenju naveo da oko 340 od njihovih 480 aviona A320 zahtijeva zamjenu softvera, te da očekuju da će većina tih popravki biti završena danas i sutra, uz oko dva sata potrebna za svaki avion.
U opticaju je oko 11.300 aviona iz porodice A320, uključujući 6.440 primjeraka osnovnog modela A320, koji je prvi put poletio 1987. godine.
Ovaj zastoj izgleda kao jedan od najvećih masovnih opoziva koji su pogodili Airbus u njegovoj 55-godišnjoj historiji i dolazi nekoliko sedmica nakon što je A320 prestigao Boeing 737 kao najisporučeniji model.
A320 je bio prvi komercijalni avion koji je uveo kompjuterske komande fly-by-wire.
Bilten koji je vidio Reuters povezao je problem sa sistemom leta ELAC (računar za elevatore i krilca), koji šalje komande s pilotskog "side-stick" upravljača do elevatore na repu aviona. Oni, zauzvrat, kontrolišu nagib aviona, odnosno položaj nosa.