Novo pravilo stupit će na snagu istog dana kada niskotarifni prijevoznik uvede dodijeljena sjedišta.
Southwest Airlines će uskoro zahtijevati od putnika koji ne stanu u naslone za ruke svog sjedišta da unaprijed plate dodatno, što je dio niza nedavnih promjena koje prijevoznik uvodi.
Novo pravilo stupa na snagu 27. januara, istog dana kada Southwest počinje dodjeljivati sjedišta – što je velika promjena u odnosu na prethodnu politiku koja je putnicima omogućavala da sami biraju svoja sjedišta prilikom ukrcavanja.
Trenutno, putnici veće veličine mogu unaprijed platiti dodatno sjedište s mogućnošću povrata tog novca kasnije ili mogu zatražiti besplatno dodatno sjedište na aerodromu. Prema novoj politici prijevoznika, povrat novca je i dalje moguć, ali više nije zagarantovan.
U izjavi u ponedjeljak, Southwest je naveo da ažurira neke od svojih politika dok se priprema za dodijeljena sjedišta sljedeće godine.
"Kako bismo osigurali prostor, obavještavamo [putnike] koji su prethodno koristili politiku dodatnog sjedišta da je kupe prilikom rezervacije", navodi se u saopštenju.
Southwest se udaljava od svog starog identiteta
Ovo označava najnoviju promjenu u Southwestu, koji je dugo bio poznat po tome što je svojim putnicima dozvoljavao da sami biraju svoja sjedišta nakon ulaska u avion i da putnici besplatno lete sa svojim prtljagom, politika koja je završila u maju. Te pogodnosti bile su ključne za razlikovanje ovog niskotarifnog prevoznika od konkurencije, piše Euronews Travel.
Southwest kaže da će i dalje refundirati drugu kartu prema svojoj novoj politici za dodatna sjedišta ako let nije u potpunosti rezerviran u trenutku polaska i ako su obje putnikove karte kupljene u istoj klasi rezervacije. Putnik također treba zatražiti povrat novca u roku od 90 dana od leta.
Ako putnik kojem je potrebno dodatno sjedište ne kupi unaprijed, morat će ga kupiti na aerodromu, prema novoj politici. Ako je let pun, putnik će biti premješten na novi let.
Niskotarifni prijevoznici pod pritiskom u Evropi
Potez kompanije Southwest dolazi u trenutku kada niskotarifne aviokompanije širom svijeta preispituju - ili su u nekim slučajevima prisiljene preispitati - svoje modele.
U Evropi su se regulatori usredotočili na transparentnost i prava putnika. U junu je EU usvojila prijedlog koji bi putnicima dao pravo da besplatno ponesu i lični predmet i kabinsku torbu do sedam kilograma.
Matteo Ricci, potpredsjednik Odbora EU za transport i turizam i glavni sponzor zakona, nazvao je promjenu korakom ka "pravednijem i efikasnijem sistemu".
Ova mjera dio je šireg napora Brisela da letenje učini manje zbunjujućim, od zahtjeva da aviokompanije ranije u procesu rezervacije prikažu ukupne troškove putovanja do jačanja pravila o kompenzaciji.
Ali analitičari upozoravaju da bi ove nove zaštite mogle navesti avio-kompanije da povećaju cijene na druge načine, jer kompanije traže nove izvore prihoda.
Sjedala za stajanje, skrivene naknade i porodične pogodnosti
Taj pritisak je već pokrenuo neke upečatljive eksperimente i prakse.
Iako je njihov skori dolazak opovrgnut, prototipovi takozvanih sjedišta za stajanje postali su viralni ranije ove godine, izazivajući negativne reakcije na internetu.
Skrivene naknade ostaju još jedna bolna tačka za putnike, s troškovima koji se uvlače za sve, od plaćanja karticama do grupnih rezervacija.
Izvještaj Tradingpedije ove godine otkrio je da, iako niskotarifni prijevoznici oglašavaju privlačne cijene, stvarnost je često složenija. Naknade za odabir sjedišta, prtljag, pa čak i promjene imena na rezervacijama otkrivaju se samo korak po korak tokom rezervacije, a ne u glavnoj cijeni karte.
Međutim, nisu sve promjene na štetu putnika.
Jet2 sa sjedištem u Velikoj Britaniji nedavno je objavio da će djeca mlađa od dvije godine letjeti besplatno, bez obzira da li su rezervirana na paket aranžmanima ili letovima samo sa sjedištem. Aviokompanija je također ukinula naknade za višak prtljaga za kolica, autosjedalice i drugu opremu za bebe predatu u prtljažniku.
Putnici izražavaju zabrinutost zbog udobnosti i troškova
Dok aviokompanije prilagođavaju svoje politike, putnici također razmišljaju o tome šta promjene znače za udobnost i pravednost.
Jason Vaughn, turistički agent sa sjedištem u Orlandu koji objavljuje recenzije tematskih parkova i savjete za putovanja za punije osobe na društvenim mrežama i svojoj web stranici Fat Travel Tested, rekao je da će promjena Southwesta vjerovatno utjecati na putnike svih veličina.
Trenutna politika kompanije Southwest pomogla je u stvaranju ugodnijeg iskustva letenja za putnike većih dimenzija, rekao je, a istovremeno je osigurala da svi putnici imaju dovoljno prostora u svojim sjedištima.
"Mislim da će to pogoršati iskustvo letenja za sve", rekao je o novom pravilu.
Vaughn je promjenu opisao kao još jedno razočaranje za lojaliste Southwesta poput sebe, upoređujući je s nedavnom promjenom logotipa američkog restorana Cracker Barrel koja je razljutila neke od obožavatelja restorana.
"Oni više nemaju pojma ko im je kupac", rekao je o aviokompaniji. "Nemaju više identitet."
Aviokompanija se u posljednje vrijeme bori i pod pritiskom je aktivističkih investitora da poveća profit i prihode. Prošle godine je također saopštila da će kupcima dodatno naplaćivati više prostora za noge i nuditi letove s ograničenim vremenom.