Loader
Loader
Pronađite nas

Golob na sastanku sa Bajdenom u Bijeloj kući: Jedna od tema Zapadni Balkan

Zagreb: Dijete ubijeno, učiteljica i djeca povrijeđeni, napadač je 19-godišnjak

    Psihologinja Vehabović Rudež za Euronews nakon tragedije u Zagrebu: Nasilje je način na koji komuniciramo

    Napad u Zagrebu (Izvor: Screenshot/RTL YouTube)
    Senada Mujezinović
    Objavljeno

    Dok se u Višem sudu u Beogradu danas završava suđenje roditeljima Koste Kecmanovića koji se terete za krivično djelo zlostavljanje i zanemarivanje djeteta, iz Zagreba stižu vijesti da je u zagrebačkoj osnovnoj školi nakon napada 19-godisnjaka jedna devojčica smrtno stradala, troje djece je povrijeđeno dok se učiteljica bori za život.

    ADVERTISEMENT

    Koji je to društveni kontekst koji omogućava ovakve nemile događaje za Euronews BiH govorila je psiholog Nermina Vehabović Rudež koja ovakve situacije i događaje vidi kao posljedicu terora uspješnosti, nametnutih vrijednosti i činjenici da je komunkacija otišla u svoju drugu krajnost.


    Nermina Vehabović Rudež (Izvor: Ustupljena fotografija)


    "Nasilje je jedan način na koji komuniciramo. Čovjek uništava sve od prirode pa do onih sa kojima živi. Ono što smo očekivali sa razvojem civilizacije, više komunikacijskih vještina, da smo empatični jedni prema drugima zapravo odvelo u drugu krajnost, a to je da smo u borbi za moć i nadmoć nad drugim. Da kontrolišemo druge, da kontrolišemo sve oko nas i da budemo uspešni. A ta uspješnost je kao neka najvažnija stvar, to je poenta. Biti uspešan dovodi do velikih poteškoća posebno kod mladih što se reflektuje kroz određena ponašanja, od psiholoških nemira frustracija do težih pishičkih stanja", kazala je Vehabović Rudež.


    Dodala je da mnoge vrijednosti koje su nametnute, ako ih i ne izgovaramo glasno, stalno emitujemo jedni prema drugima.


    "Razni su prioriteti koje namećemo od toga da je biti uspješan prioritet do biti bogat, kontrolsati emociju, biti nadmoćan nad drugima, ne dozvoljavti u životu išta da vas iznenadi, znači puno tih zadataka koje stoje. Društvene mreže izrazito su veliki izvor nezadovoljstva, odnosno mladi utonu u društvene mreže kad su nezadovoljni, druge opcije se teško pronalaze za nekako rješavanje ličnih nezadovoljstva, odnosi su puni nepovjerenja, a to mi odrasli generišemo", istakla je.


    Podsjećamo, u maju ove godine u osnovnoj školi u Sarajevu je učenik 9. razreda oštrim predmetom ranio vršnjaka, dok je drugi zadobio lakše povrede, da bi krajem oktobra vatrenim oružjem u dvorištu Srednje škole metalskih zanimanja, takođe u Sarajevu, jedan učenik upucan.


    Mjesecima su u sarajevskom kantonu trajale dojave o postavljenim bombama u srednjim i osnovnim školama. Mjesta za koja smo živjeli u uvjerenju da su najsigurnije kao što su obrazovne instirucije odavno su to prestale da budu.


    "Sve nam to govori očito da bi sistem zaštite trebao biti pojačani, šta god da je to, iako je školsko mjesto, mjesto slobode i zabave i zadovoljstva, bar bi trebalo biti. Ali odavno mislim da je škola postala mjesto velike frustracije za mnogu djecu. Veliki su pritisci u školama i pored toga što su veliki pritisci uspješnost djece nije nešto velika. Djeca su utonula u dosadu u školama, sve to se opet reflektuje na njihovo nezadovoljstvo", poručila je Vehabović Rudež.


    Ona smatra da za stanje društva odgovrnost je prvenstveno na onima koji su tu odgovornost samovoljno i prihvatili preuzimanjem političkih funkcija.


    "Ona je i na školama, domovima zdravlja i roditeljima. Jer deca nisu ništa drugo do refleksija društva u kojem odrastaju", zaključila je.

    Možda će vam se svidjeti