Njemačka kompanija "ProLogium Technology" razvila je veliku litijum-keramičku bateriju (LLCB) za električna vozila.
Anoda napredne baterije sastoji se od 100% silikonskog kompozitnog materijala i nudi 10 puta veću gustinu kapaciteta u poređenju sa grafitnim anodama koje su se do sada koristile.
Bateriju potpisuju FEV i ProLogium, a nudi maksimalni domet od 1.000 km.
Primjenjeni elektrolit u čvrstom stanju je nezapaljiv, dok silikonska anoda omogućuje ultrabrzo punjenje. LLCB baterija omogućuje i uštedu u masi do 300 kg.
Silicijska anoda omogućuje ultrabrzi proces punjenja u poređenju sa trenutnim intervalima brzog punjenja od oko 30 minuta, pa tako skraćuje vreme punjenja za više od 80%.
To znači da baterija može da se napuni od 5% do 60% u roku od pet minuta i tako je vozaču omogućeno da pređe prosječnu udaljenost od 300 kilometara. Nakon još tri minuta, baterija se puni do 80% i može da pređe još 100 km.
Nove baterije su veoma tanke, što olakšava ugradnju i omogućava korekcije u dizajnu vozila. Takođe, modularni dizajn baterije olakšava održavanje, smanjuje troškove i omogućava zamjenu i recikliranje pojedinačnih ćelija.
LLCB baterije imaju pozitivan uticaj na okolinu i daju značajan doprinos očuvanju vrijednosti budućih električnih vozila, kažu u ProLogiumu, ali još nisu poznati planovi za proizvodnju, niti u kojim konkretno automobilima ćemo ih videti.