Loader

Loader
Pronađite nas

"Meta" na sudu u Massachusettsu: Da li Instagram izaziva ovisnost o društvenim mrežama

Roboti su trčali polumaraton sa ljudima: Još uvijek su "padavičari", nisu ni blizu rekorda

    Historijski trenutak: Otvorena prva fabrika za leteće automobile

    Otvorena prva fabrika za leteće automobile (Izvor: YouTube)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Kineski proizvođač električnih vozila XPeng Motors, zajedno sa svojom zračnom podružnicom XPeng AeroHT, otvorio je u Guangzhouu prvi pogon na svijetu koji je posebno dizajniran i opremljen za masovnu proizvodnju letećih automobila, odnosno modularnih letećih taksija.

    ADVERTISEMENT

    Kompanija najavljuje da će pogon dostići kapacitet od do 10.000 jedinica godišnje, čime je napravljen presedan u industriji koja je do sada funkcionisala isključivo kroz prototipove, demonstracione modele i ograničene serije.


    Ovaj potez stavlja Kinu korak ispred konkurencije u SAD-u, Evropi i Japanu, gdje se leteća vozila i dalje razvijaju sporim tempom, uglavnom u laboratorijskim i probnim okruženjima.


    Fabrički kompleks koji otvara novu eru mobilnosti


    Novi pogon XPenga prostire se na oko 120.000 m² i predstavlja kombinaciju klasične automobilske proizvodnje i visoko specijalizirane zrakoplovne tehnologije.


    Linije za montažu izgledaju kao hibrid – dio podsjeća na standardnu proizvodnju električnih automobila, dok drugi dio koristi tehnologije tipične za zrakoplovnu industriju, uključujući sistemske testove, ultralaku konstrukciju i integraciju rotor-modula.



    Iako je fabrika trenutno u fazi pokretanja, XPeng ističe da su prve serijske jedinice već “sišle s trake”, što praktično znači da je industrija letećih automobila zakoračila u svoje “automobilsko” doba masovne proizvodnje. Komercijalne isporuke kupcima i operaterima taksi-usluga planirane su za 2026. godinu.


    Kakvo vozilo zapravo proizvode?


    XPengov projekt nosi naziv Land Aircraft Carrier, a riječ je o modularnom sistemu koji kombinuje:


    -kopneno vozilo – električni automobil nalik SUV-u

    -zračni modul – eVTOL komponentu (električnu letjelicu sa vertikalnim polijetanjem i slijetanjem)


    Ova dva dijela mogu raditi zajedno ili odvojeno. Vozilo se može voziti kao klasični električni automobil, dok se gornji modul pomoću mehanizma odvaja i pretvara u samostalnu letjelicu.


    Ovo je jedna od tehnološki najsloženijih platformi u globalnoj trci za leteću mobilnost, a XPeng ju predstavlja kao “prvo vozilo koje može ispuniti svakodnevne potrebe na zemlji i u zraku“.


    U konačnoj verziji, letjelica bi trebala moći prevoziti dvije osobe, letjeti na visinama do nekoliko stotina metara i ostvariti kratke urbane rute koje bi rasteretile cestovni promet.


    Zašto je ovo važan globalni događaj


    Otvaranje ove fabrike predstavlja prelazak iz ideje u industriju – trenutak koji mnogi porede s prvim masovno proizvedenim automobilom Ford Model T. Ako XPeng ispuni proizvodne planove, to bi moglo:


    -ubrzati razvoj urbanih zračnih taksija,

    -podstaći razvoj nove infrastrukture (vertiportovi, zračni koridori),

    -natjerati regulatore širom svijeta da ubrzaju donošenje zakona,

    -povećati investicije u eVTOL i leteću mobilnost,

    -smanjiti prepreke za ulazak drugih proizvođača u masovnu proizvodnju.


    Ovaj potez posebno je važan jer mnoge zapadne kompanije, poput Joby Aviationa, Archer Aviationa i Liliuma, još uvijek rade na probnim letovima i testnim serijama, dok XPeng sada ima proizvodni pogon osmišljen kao da pravi klasične automobile – ali za zrak.


    Realnost iza velikih očekivanja


    XPengova tvrdnja da je ovo “prva fabrika na svijetu za masovnu proizvodnju letećih automobila” uglavnom je tačna, ali treba naglasiti nekoliko stvari:


    Pogon je trenutno u probnoj fazi, a ne u punom komercijalnom kapacitetu. Kapacitet od 10.000 jedinica predstavlja planirani maksimum, koji će se postepeno graditi. Prava tržišna upotreba zavisi od regulatornih dozvola, sigurnosnih standarda i infrastrukture – što znači da će proći još nekoliko godina prije nego što se leteći taksiji masovno pojave u urbanim sredinama.


    Ipak, činjenica da jedna kompanija već sada ima fabriku spremnu za industrijsku seriju čini ovaj događaj historijskim.


    Nova faza mobilnosti


    Otvaranje prve fabrike za masovnu proizvodnju letećih taksija označava početak potpuno nove faze globalne mobilnosti. Ako XPeng uspije održati planove i ako regulatori oslobode prostor za nove tehnologije, urbane zračne linije i leteći taksiji mogli bi postati dio svakodnevice mnogo brže nego što se očekivalo.


    Za sada – svijet je dobio svoju prvu „automobilsku traku za leteća vozila“, a Kina je preuzela vodeću ulogu u utrci za transport budućnosti, prenosi Biznisinfo.

    Možda će vam se svidjeti