Loader
Loader
Pronađite nas

"Meta" na sudu u Massachusettsu: Da li Instagram izaziva ovisnost o društvenim mrežama

Instagram priprema aplikaciju sličnu CapCutu

    Seen, but not understood: Novi vodič pokušava pomiriti milenijalce i gen Z

    Copyright European Commission Audiovisual Service
    Belmina Čorbić
    Objavljeno

    Digitalni prostor isti je za sve, ali način komunikacije nije, jer prilagodba je ključ. Emotikoni, sleng i platforma govore više nego što mislimo. Za generaciju Z (gen Z), autentični su brzina i interaktivnost, dok je za milenijalce medijska i informacijska pismenost osnova za razumijevanje. I svako od njih je svijet za sebe, no šta kada se dvije generacije susretnu.

    ADVERTISEMENT

    Iako dijele društvene mreže, rijetko dijele isti jezik. Kada milenijalac pošalje mail, sa potpisom, a generacija Z odgovori gifom - nije riječ o nepoštovanju, nego o digitalnim dijalektima.


    "Emotikon koji plače, milenijalcu znači tuga, žalost, dok kod gen Z totalno je drugačije- plakanje od smijeha, nešto smiješno, bukvalno umiranje od smijeha.. Ali npr, OK. i :) za gen Z je pasivna agresija, dok druga strana vidi kao otvorenu, dobronamjernu poruku," objašnjava Mirza Mujdžić Jojić, saradnik na izradi priručnika „Most između generacija – Priručnik za bolju digitalnu komunikaciju generacije Z i milenijalaca“.


    Drugačije tumačenje i nije strano, jer jedni su odrasli uz kasete, MSN i prvu nokiju, drugi uz tiktok, memove i emoji komunikaciju. I dobro je dok se ne sretnu u istoj kancelariji, na istom sastanku. Jedni, komuniciraju gifovima, drugi short form videima - i svi misle da je onaj drugi malo čudan..


    "Jezik je najveća prepreka, uvijek napišem ili snimim nešto, ne znam da li će biti razumljivo za sve. Ako nešto na engleskom hoće li razumijeti svi, onda prilagođavam i tražim riječ," kaže Amer Begović na TikToku poznat kao "thebalkanguyyy".


    Jer kada generacije komuniciraju iz potpuno različitih digitalnih realnosti, nerazumijevanje je neizbježno,


    "Emoji su milenijal, gen Z to više ne koristi, koristimo više riječi, emotikone...smatramo ih baš starim ljudima," pojašnjava Begović.


    I da li je to generacijski jaz? Pa, možda.. Ali, da se ne bi izgubili između "call me maybe" i "send mi a reel", generacija Z potrudila se da jezik ne bude prepreka već alat - pa su izradili priručnik sa pravilima.


    Ukoliko nemate vremena za priručnik, tu je sažetak.. I nije mu cilj da milenijalce učini kul, već da razumijete zašto vas mlađe kolege ignoriraju kada im pošaljete poruku sa tri odvojena paragrafa.. Jer dok mi još pišemo mail sa potpisom - generacija Z već snima tiktok sa istom porukom u trajanju svega nekoliko sekundi. I to bez tačke.


    Ipak, prilagodba nije laka. Pa se tako umjesto razumijevanja, češće čuje - u naše vrijeme to nije tako...


    "I zato se potrudimo da nakon tog, 'u naše vrijeme', da unesu zanosa.. da bude: okej, to je u naše, ali kako je u vaše vrijeme? Da otvaramo prostor novim generacijama," poručuje psihoterapeutkinja Belma Hajdarević.




    Možda će vam se svidjeti