Loader
Loader
Pronađite nas

Mali budžet i velika očekivanja: Sjeverna Koreja bizarnim oglasom pokušava da privuče posjetioce iz Rusije

Turska: Klizanje, hrvanje i folklor na zaleđenom jezeru

    Neobična avantura: Kako izlet samo za žene mijenja doživljaj putovanja

    Ilustracija (Izvor: Pexels)
    Euronews.com/Euronews.ba
    Objavljeno

    Za Međunarodni dan žena, Euronews Travel je razgovarao sa turističkim kompanijama koje vode žene o tome šta žene zaista žele.

    ADVERTISEMENT

    Žene putnice su u porastu u posljednjih nekoliko godina: 71 posto solo putnika su žene – od kojih je 25 posto starije od 65 godina, prema Virtuosoovom izvještaju o trendovima iz augusta 2024.


    Promjena društvenih normi i veća finansijska nezavisnost daje ženama slobodu da više istražuju. Mogu se fokusirati na lični rast, osnaživanje i avanturu jurnjave.


    Štaviše, žene imaju tendenciju da avanturama i kulturnim iskustvima daju jednaku težinu, pokazalo je Global Rescue Survey iz 2024.


    Zašto bi to moglo biti? Zato što se žele dublje baviti lokalnim praksama i običajima, kao dio pokušaja traženja autentičnih veza izvan tipičnog 'fly and flop' turizma.


    Ovaj promjenjivi trend doveo je do toga da se sve više poduzetnica sa oštrim uvidom upuste u industriju putovanja. Euronews Travels govori o nekolicini ovih turističkih "junaka" koji prave talase.


    Žene traže autentičnija iskustva


    Mnoge žene nemaju priliku da putuju mnogo u mlađim godinama, zbog obaveza kao što su brak, djeca, karijera ili socioekonomski i kulturni faktori.


    Kao takve, žene prvi put imaju tendenciju da krenu na duže ili avanturističkije putovanje kasnije u životu, što neke navodi da biraju manje, često intimnije grupne ture.


    "Postoji rastuća želja za istraživanjem manjih, neobičnih i šarmantnih destinacija koje nude bogatu kulturu, lokalne veze i osjećaj otkrića", objašnjava Ellen Flowers, blogerka za putovanja u The Perennial Style.


    “Umjesto gužve i užurbanosti velikih gradova, žene putnice privlače skrivena sela u Francuskoj, spokojne primorske gradove u Portugalu ili manje poznate dragulje u istočnoj Evropi.”


    Gabrielle Wise, osnivačica Walk Talk Eat France, prepoznaje ovu želju i pomaže starijim, prvim putnicima – i često solo – putnicama da se osjećaju opuštenije kroz neužurbane francuske ture i vinske ture.


    "Nudim veoma opuštajuće 10-dnevno odmorište u francuskom selu regije Dordogne. Evo, idemo nježno: hodamo, pričamo, jedemo. To je sporiji tempo putovanja i aktivnosti. Svako jutro imamo lagane vježbe s pogledom na srednjovjekovne dvorce i sela”, kaže Wise. “Posjećujemo zadivljujuće prahistorijske pećine i posjećujemo vinograde i kupujemo lokalne proizvode na pijacama da ih ponesemo kući i zajedno kuhamo.”


    U nekoliko slučajeva, Wiseovi gosti su na ovim putovanjima pronašli bliske pratioce s kojima su potom odlučili putovati iz godine u godinu.


    Obilasci po narudžbi su dizajnirani i za aktivne putnice


    Mnoga putovanja samo za žene obično se fokusiraju na specifične hobije, kao što su slikanje, jahanje i kuhanje. Future Market Insights procjenjuje da bi tržište turizma posebnog interesa moglo dostići 5,1 milijardu dolara (4,7 milijardi eura) do 2025.


    Tours by Marie, na primjer, specijalizirana je za vrtlarske izlete u Francusku, Holandiju, Belgiju, Italiju, Englesku i Portugal.


    "Moji klijenti su baštenski klubovi i grupe strastvenih baštovana“, kaže osnivačica Marie-Elisabeth Offierski. "Popularna su praktična iskustva kao što su tečaj kuhanja, radionica aranžiranja cvijeća ili fotografiranje. Žene žele da uče – to je dio maksimalnog iskorištavanja njihovog vremena.”


    U drugim slučajevima, žene žele istražiti kako žive druge žene i bolje razumjeti njihovu kulturu i živote, podržavajući lokalne žene poduzetnice i družeći se sa ženskim zanatlijama.


    “Naša najpopularnija putovanja samo za žene povezuju putnice sa ženama u njihovoj zemlji domaćinu, često na načine koji ne bi bili dostupni u mješovitim grupama”, objašnjava Sarah Faith iz Responsible Travel. “Ovi praznici su u velikoj mjeri u vezi sa viđenjem zemlje kroz oči žena koje tamo žive.”


    U međuvremenu, aktivni odmor pruža osjećaj postignuća i društvenih veza u kojima žene uživaju – ali kroz zanimljivije vježbe sa malim utjecajem, kao što su hodanje, biciklizam i planinarenje.


    Walking Women sa sjedištem u Velikoj Britaniji, koja od 2021. godine pruža odmor u šetnji isključivo za žene, nudi različite nivoe trekinga ovisno o iskustvu. Također se unosi u lokalnu kulturu sarađujući sa ženama vinarima, sirarima i kuharima. Potražnja je očigledno prisutna, jer je kompanija porasla sa 300 gostiju u prvoj godini na 1.000 danas.


    Ženski vodiči kompanije idu ujednačenim tempom kako bi osigurali da cijela grupa stigne do vrhova. “Čujemo da to nije uvijek slučaj u mješovitim planinarenjima gdje ponekad žene mogu biti ostavljene,” kaže Ginny Lunn, jedna od zajedničkih vlasnica.


    Žene svih uzrasta aktivno traže avanturu


    Bilo da se vozite kajakom, planinarite s ruksakom, starije žene su više nego sretne da izazovu sebe i istraže nepoznato. Za mnoge je to osjećaj lične slobode.


    "Žene starije od 50 godina dokazuju da traženje uzbuđenja nema rok trajanja“, kaže Kathy McCabe, izvršna producentica Dream of Italy.


    “Od spuštanja litica do pješačenja kroz udaljene krajolike, ovi neustrašivi istraživači razbijaju stereotipe i pokazuju da je smisleno, aktivno putovanje za svakoga.”


    Čak i vrhunska iskustva putovanja, kao što je opuštajuće krstarenje, sada nude priliku ženama da izađu iz svoje zone udobnosti i isprobaju nove aktivnosti, a McCabe očekuje da će vidjeti više spa-at-sea utočišta i ekskluzivnih ženskih izleta u narednim mjesecima.


    "Počinjemo da viđamo niz linija za krstarenje koje pokreću putovanja samo za žene, uključujući ekspedicije koje vode žene, impresivne aktivnosti i aktivnosti prepune adrenalina kao što su ronjenje i polarna ronjenja“, kaže ona.


    Ovaj rastući trend avanturističkog putovanja nije ograničen samo na zrelije žene, kako primjećuje suosnivačica Erika De Santi iz WeRoada, italijanskog skalaupa koji se fokusira na grupna avanturistička putovanja za generaciju Z i milenijumske solo putnike:


    "Bilo da se radi o mladim profesionalcima koji se odmaraju od rada, onima koji žele da se ponovo otkriju nakon raskida ili velikog životnog događaja, ili onima u svojim 20-im i 40-im godinama koji se nalaze u različitim životnim fazama od svojih prijatelja i ne mogu da nađu partnera za putovanje – žene sve više traže avanturu i idu same“, kaže ona.


    Stres i pritisak modernog života, posebno na mlađe odrasle osobe, izazvali su i bum u wellness putovanjima, na što su dodatno uticale platforme društvenih medija TikTok i Instagram.


    WeRoadova grupna putovanja joge, na primjer, zabilježila su povećanje rezervacija za 400 posto.


    "Ova iskustva ne odnose se samo na opuštanje, već i na lični rast i emocionalno podmlađivanje, nudeći putnicima priliku da se odvoje od svakodnevnog života i povežu se s drugima“, dodaje De Santi.


    Žene brinu o sigurnosti kada putuju


    Nekoliko kompanija koje vode žene sa kojima je Euronews Travel razgovarao reklo je da više vole partnerstvo sa hotelima u vlasništvu žena i transportnim partnerima kao način da garantuju udobnost i sigurnost.


    To uključuje odabir ženskih vodiča koji imaju jedinstven ženski pogled na lokalnu kulturu i znaju kako se nositi s uznemiravanjem i prevarama usmjerenim na žene.


    Pružanje dobre mreže podrške u slučaju problema ili hitnih slučajeva je također najvažnije.


    Byway, turistička kompanija specijalizirana za odmor bez letova, fokusira se na pružanje ove podrške putem WhatsApp chata koji njene putnice mogu koristiti tokom cijelog odmora, zajedno sa telefonskim brojem za hitne slučajeve 24/7.


    “Uvijek rezervišemo privatne kabine za spavanje i privatne hotelske sobe i fokusiramo se na sigurnija naselja s dobrim noćnim osvjetljenjem”, objašnjava osnivačica Cat Jones, koja dodaje da su kao kompanija koju vode žene sve žene putnice “podrazumijevano dobro zbrinute”.


    Megan Vila, menadžerica za inovacije u londonskom TourAxisu, slaže se da žene zaslužuju više savjeta kada se kreću novim destinacijama i kulturnim razlikama: “Razumijevanje lokalnih običaja, savjetovanje koja područja ili kakva ponašanja treba izbjegavati i postavljanje plana ako se osjećaju nesigurno najbolji su načini za to.”

    Možda će vam se svidjeti